lördag 16 oktober 2021

Ledig lördag

Sov bort halva lördagen, men jag behövde dessa timmar efter en kort natt förra natten. Hann med att få lite sol på min "brunch" på balkongen.
Sen var det dags att ge sig ut i solen denna fina höstdag, vi började promenera in mot stan.
Inget snack om att hösten är här...
En vacker höstdag...
Blev ett pitstop vid Haga Forum som numera heter Boulebar Haga...
...där kunde vi sitta ute i höstsolen...
...underbart , i mitten av oktober!
Sol och blå himmel...
Till slut hamnade vi på Bistro Bestick, vi var in på Belgobaren, men fick ett bord mitt i smeten och med en hög ljudnivå, så vi tackade nej och hamnade istället som sagt på Bistro Bestick, som erbjöd plats utomhus med filtar och infravärme och med en ljudnivå som var perfekt för mej.

Maten är det absolut inget fel på,  smakar det så kostar det, och idag var det alldeles alldeles perfekt med fröyalax till förrätt och jag åt en supergod ...

Hjortrygg - 315:-

rödbetor, jordärtskocka, sotad lök, getost, majskrokett till varmrätt.

En supertrevlig ledig lördag med andra ord!

Orsakullan undrar idag : 

  1. Den stora kärleken…
  2. ...hittade jag i min man genom en kontaktannons i maj 1989, och den håller än!

 

4 kommentarer:

BP sa...

Härligt att du var ledigt denna fina soliga lördag. Å som vanligt gör du det bästa av dina lediga dagar tillsammans med din man när ni är lediga samtidigt. Perfekt ju!

Hjortrygg- MUMS!!! Bara att njuta och det är precis vad ni gjorde.

PS. Det är inte bara du som drar dig för höga ljudnivåer. Vi känner samma sak, och vi har då ingen fel på hörseln (tror vi). Det håller bara inte längre när man inte kan prata med varandra utan att skrika. Känner igen problemet med andra ord.

PS. Haga Forum har döpts om till Boulebar Haga - hahaha!!!! Undrar om min kollegas man fortfarande är hovmästare där. Tveksamt... DS.

Ditte sa...

Vilken härlig lördag! Och inte bara vad gäller vädret utan att spendera dagen tillsammans med maken. Perfekt med ett "pitstop" vid BouleBar Haga och sedan mat på Bistro Bestick. Skönt att kunna sitta utomhus för det är ju ändå mitten av oktober. Maten såg verkligt god ut så ska absolut ta en vända hit i höst. Men helt rätt. Smakar det så kostar det.Men varför inte? Livet pågår här och nu.
Härligt med den stora kärleken som består.
Kram från den spanska terrassen-

Ama de casa sa...

Vilken underbar höstdag och så himla perfekt att ni var lediga på tillsammans på just en sån fin dag!

Härligt att den stora kärleken håller i sig! Samma sak för mig, men jag hittade min i baksätet på en gammal Valiant :-D
Kram

Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! sa...

Åh så fint att ni träffades via kontaktannons det där blev ju riktigt fint sätt att mötas på :) .

Låter som en härlig dag :D