onsdag 1 oktober 2014

Parkeringssvårigheter...


Det började bra, solen sken och jag kände mej pigg och var ute i god tid till jobbet för att teamträna idag. Vet ju att det är svårt med parkering dagtid vid jobbet. Personalparkeringen var full, men ser att en person är på väg in i garaget, så jag ställer mej ändå vid första bommen och väntar förhoppningsfullt på att personen ska åka ur garaget, vilket händer ,det blir grönt ljus och bommen åker upp (blir stolt över att jag var så smart..haha!) jag kör in till nästa bom och där man ska dra sitt badge kort. Vad jag då ser är att en annan bil stod vid den bommen och snabbt åker in förstås, före mej, och parkeringshuset blir fullt igen ,bommen åker ner mitt framför näsan. Rött ljus- och där står jag och kan inte backa bakåt uppför backen, för den bommen är ju också nere igen! Fast mellan två bommar,häpp! Tur man har mobil och kan sms:a kollegor att jag blir sen. Sen får jag stå där och vänta till nästa person behagar åka därifrån,så att det blir en plats ledig i garaget igen. Men kl 13 på dagen är det ju inte många i personalgruppen som slutar jobba....väntade i 25 minuter,och då var jag på väg ut ur bilen för att leta upp något telefon nummer att ringa till, men då...har jag blivit gladare nån gång av att se en bil lämna garaget?! Då slår det om till grönt och jag kan dra badgen igenom spärren och komma in i garaget. Sen gäller det att hitta den enda lediga platsen på någon av våningarna! Puh....
Nåväl,hinner i tid för att vara med på teamträningen. När vi sen ska byta om och åka hem så inser jag att jag inte har plånboken med mig, den ligger i andra jackan som jag hade när jag åkte och handlade igår!!! Som tur var några kollegor kvar och kunde hjälpa mej med pengar,så jag kunde åka UT ur garaget också. Puh! När jag sen väl var inne i garaget så hittade jag inte min bil! Vilket våningsplan hade jag nu parkerat på? Vilket spring och letande...började just tro att den var stulen...så hittade jag den!
Gissa om det var skönt att komma hem ikväll!!!

7 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Sorry att jag skrattar lite (=mycket) åt ditt öde. Men jag förstår frustationen. Dessutom är det inte kul attcstå mellan två bommar. Nej, nu tycker jag faktiskt riktigt synd om dig...
Å att leta bi i ett parkeringsgarage, ja du har ju varit i Täby, så du förstår att jag gör det ganska ofta... leta efter bilen alltså...

fialia sa...

Ser dig framför mig, hehe, e ju ett ämne för en kortfilm.
Visst e det skönt att jobba natt?
ha de Fia

Rantamor sa...

Dagens skratt, men jag kan förstå att du kunde hålla dig för skratt.
Sådana problem har ju inte vi här i Nordmaling... =)

Tjingelingen från Rantamor.

Anni sa...

TUR att du hittade hem!

Susjos sa...

..ja det känns väldigt skönt att jobba natt vid såna här tillfällen Fia, då kan man parkera nära jobbet, det är inga köer, och kostar inget nattetid!

Ama de casa sa...

Hahaha! Sorry att jag - också - skrattar... Men jag tror att du kan göra det också om ett tag. :-)

Hahaha! Jag kan riktigt se hur du sitter där mellan bommarna och det ångar ur öronen på dig.
Ooops! Jag skrattade visst igen...
:-D

Ama de casa sa...

PS: En gång i forntiden hade vi garage till vår bil i Sollentuna. När vi kom ner en gång och skulle hämta den så var platsen tom. Anders sa:
- Jahaja. Var har du glömt bilen då?
Jag funderade länge... Kanske på ICA?

Funderade länge var jag hade kunnat lämna den. Men den var faktiskt stulen...
:-D