måndag 3 augusti 2015

Sol och rabarber

Trodde inte det var sant i morse när solen sken! Jag som skulle leta musik idag till IW passet hade jag tänkt. Men jag slog två flugor i en smäll. Det blev solstolen OCH Spotify i lurarna, hittade en hel del musik, yes!

Strax dags för sista nattpasset innan semestern. Dagen/natten till ära plockade jag in de sista rabarberna( efter att ha sovit min skönhetssömn innan nattjobbet) och gjorde en paj som nu tillsammans med glass ska med till jobbet, måste ju fira!!!

9 kommentarer:

Comsi comsa sa...



Vilken helt underbar dag vi fick idag, i morgon blir det lika fint, EN STOR SOL får vi... Sista arbetsnatten, såklart du skall fira. =)

Kramen ♥

Anita Malta sa...

Verkar som om du prickat in semestern helt perfekt lagom till när sommaren äntligen kommit fram ! Men skulle inte du åka till Grekland ?

Du frestar med rabarberpaj vilket påminner mig om att jag måste äta. Lätt att glömma när man är ensam hemma. Fira på du sista arbetspasset och njut av tanken på ledigheten som väntar :-)

BP sa...

Men visst var det helt underbart idag - äntligen! Bra att vi kvinnor har simultanförmåga, vilket du helt klart bevisade i solstolen idag:-)

Den där rabarberpajen skulle jag kunna döda för - helt klart. Nästan så att jag skulle kunna tänka mig att vara lite av en hjälpreda till dig på jobbet i natt.

Å vilken tajming av din semester! Suveränt! Å snart vänter ju också Grekland. Men du kan ju ladda upp en aning innan avresan;-)

Kolonilotta sa...

Nu blev jag jätte sugen på rabarberpaj! Mums va gott.
Jag kan tänka mig att byta till mig den mot lite kantareller! ;)
Vad lycklig du måste vara nu som har semestern på ingång. Och vilket väder att starta med!!!
Önskar dig en jätte bra sista natt innan semestern.
kram
Susanne

Semester & Mat sa...

Ja tänka sig, värmen kom till slut. Hoppas du får dig en härlig semester :)

Ama de casa sa...

Åh vad härligt - då har du semester nu när du vaknar då! Underbart :-)

Rabarberpaj... Mumsigt! :-)

Hovdamen sa...

Vilken tur med semestervädret! Själv har jag precis börjat jobba igen.

Hovdamen sa...

Vilken tur med semestervädret! Själv har jag precis börjat jobba igen.

Hovdamen sa...

Vilken tur med semestervädret! Själv har jag precis börjat jobba igen.