söndag 21 mars 2021

Skyltsöndag

Gårdagens jacuzzi-bad blev toppen som ni nog förstår!
 
Vilka vyer det är runt Sandvik gård, och en vacker morgon.



Sandvik gård hade förstås också extra regler vad gäller att hålla avstånd och hur många vi kunde vara på de olika aktiviteterna och tillgång till handsprit överallt. I mitt sällskap så har de alla antikroppar i fall någon undrar .





Tog en promenad efter morgon jympan, vackert men kallt och blåsigt.
Efter lunchen så var det dags att åka hem. Vi har haft en fantastisk helg både för kropp och själ. Sååå fantastiskt skönt!


Skyltsöndag idag , det missar jag inte, som BP håller i.
Vi provade Hälsingemjölken i Järvsö.
...och så tokigheter från nätet...



Gillar denna "skylt", en fin avslutning på denna söndag och min semestervecka!

Ligger efter i Orsakullans bloggutmaning, här kommer lite frågor och svar:
  1. 14. Har du vinterbadat något i år?  Svar ; nej, och kommer inte att bada förrän det är sommar.
  2. Har det kommit något vårtecken där du bor, så här i mitten av mars? Snödroppar har jag sett.
  3. Så nära, men ändå så långt borta…tänker då på min pensionering!
  4. Läser du hälsoböcker? Nej.
  5. Jag skulle vilja lära mig att…tala spanska!
  6. Jag borde, men jag gör aldrig…läser mer, unnar mej massage oftare...
  7. Är du morgon, dag eller kvällsmänniska? Kvällsmänniska, helt klart!
  8. Rocka sockorna-dagen idag. Rockar du? Nej, men såklart ska man alltid stödja alla människors lika värde och rättigheter.


8 kommentarer:

BP sa...

Alltså vilket kanooooon väder ni hade. Okej, det var kanske kallt men sol och blå himmel kompenserar ju, eller hur!?

Å vet du vad jag reagerade på?! För drygt ett år sedan hade ingen av oss en tänkt på att rättfärdiga en spa helg med "I mitt sällskap så har alla antikroppar." Så himla sorgligt att du nästan känner dig tvungen att göra din spahelg "legal". Sorgligt egentligen. Å vi gör ju alla det nuförtiden.

Var vi än rör oss så förklarar/ursäktar vi oss att vi fanns just där, men att det var coronasäkert. Suck och dubbelsuck säger jag bara. Å jag gör ju samma sak...

Första skylten är klockren. Jag läste fel:-)
Hälsingemjölken påminner om alkoholhalten i (folk-)öl, men det var visst mjölk;-)

Sista skylten med elskåpen var en höjdare:-)

Ska svara på Orsakullans frågor imorgon, men en sak har vi gemensam - det spanska språket.

Tusen tack för en toppen Skyltsöndag och länken:-)

http://kraka.moah.se sa...

Den där skylten är ju helgalen. Kan tolkas lite efter hur man känenr sig. :-(

Ha en bra måndag!

Ama de casa sa...

Vilken underbart blå himmel och himmel vilken underbar helg! :-)

Älskar dina nätskyltar - du hittar verkligen roliga varianter :-D

Jag skulle också vilja lära mig tala spanska. Kan hanka mig fram, men borde verkligen vara bättre på språket vid det här laget. Tyvärr kommer man väldigt mycket undan med engelska (eller svenska!) här i Torrevieja. Det bästa är att åka ut till småstäderna ute på landsbygden, då får man verkligen anstränga sig och försöka med spanskan. Vi får ganska ofta höra "Ni pratar väldigt bra spanska!". Uppmuntrande i och för sig, men man vet ju att om vi faktiskt HADE pratat bra spanska, då hade dom inte sagt dom orden :-D

Ha en fin start på veckan!

Tove Olberg sa...

Mina tankar när jag läser går i samma banor som BP´s vad gäller det där med att försäkra om avstånd antikroppar med mera ...
Härliga bilder och de sista får mig att gapskratta, humor behöver inte ursäktas - den hör dit hur det än är :-)
Må gott barnmorskekvinnan!
Kram

Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv sa...

Haha den med handsprit och födande var kul, såg en på barn födda 2020 också som tror allt är handsprit. Det finns en humor i saken men samtidigt tragedi, hur blir dessa barn? Som möter så få vuxna utöver sin/sina föräldrar?

znogge sa...

Vilken härlig avslutning det blev på din lediga vecka! Skönt att sällskapet hade antikroppar också.

Kram och god måndag!

Ditte sa...

Så skönt ni haft det! Och himla tur med vädret. Dina fina bilder är ju skyltar i sig. Hit till Sandvik skulle jag också åka för en skön helg i avkopplande miljö.
Tycker du är suverän på att hitta roliga skyltar. Skrattade gott år "lantmjölken " från Hälsingland. Kor går ju vanligtvis inte runt i städer.
Sista skylten är fin och är ju en härlig avslutning på din sköna semestervecka.
Kram!

Susanne sa...

Vilket härligt inlägg!! Fastnade för kvinna som föder barn 2020-2021 :) :) Visst är det en konstig tid vi har nu och som någon ovanför skrev... Tänk att man nästan ska behöva förklara sig varje gång man åker iväg på något. Så jädra tragiskt. Ha en underbar vecka!