lördag 31 juli 2021

Marholmen

Idag åkte vi 12 minuter med bil bort till den lilla ön Marholmen för att äta lunch. Marholmen är en hotell och konferensanläggning, med spa och även campingstugor.
Varje dag serveras en lunchbuffé mellan 12-14, så vi passade på! Idag en mycket god kyckling med en massa goda grönsaker och röror till, och brödet ….nybakat och fortfarande varmt, mums!, 

Mysig miljö…
…och covidanpassat.
Tog sen en promenad i omgivningarna…

Hamnade på deras utegym….där bla det fanns stubbar att hoppa upp och ner på, men den största stubben tror jag ingen annan än just Ingemar Stenmark klarar att hoppa jämfota upp på, ni minns väl hans hopp på Mästarnas mästare?
Jag och äldsta sonens flickvän var inte riktigt klädda för träning, så vi tvingade sonen upp på lite redskap! 
…men vi gick förbi de flesta! 
När vi skulle åka därifrån så började regnet, och så har det fortsatt under dagen, blixt och dunder! 

Så vi har spelat spel och sett på film, och såklart glatt oss över Sveriges första OS- medaljer!!! 


Orsakullan undrar denna sista dag i juli: Idag är det dagen för ovanliga instrument, kan du spela något instrument?

I skolan lärde jag mej spela blockflöjt, men om jag klarar det idag nja, tveksamt, men kanske med lite träning!
 

7 kommentarer:

BP sa...

Oooops! Marholmen fick jag googla. Å Mästarnas Mästare har jag inte sett så... Ja, du förstår.
Men jag blev mycket impad över sonens akrobatik. Han verkar brås på sin mor;-)

Tur hade ni i alla fall med åskvädret vill säga. Ingenting alls här. En liten regnskur och 22 grader, fast ingen sol.

Kul förresten att jag också spelade blockflöjt när jag var (väldigt) liten. Tror att jag var 6 eller 7 år. Men hade noll talang...

Hoppas ni får bättre väder imorgon!

Ama de casa sa...

Vilket härligt ställe och fina promenadomgivningar! Fast det var allt en himla tur att man kunde runda dom där läskiga grejerna som stod överallt ;-) Visst minns jag Stenmarks hopp - snacka om spänst...

Brödet såg otroligt frestande ut! Här i Spanien är det oftast väldigt tråkiga bröd, typ vitt bröd utan nån smak alls.

Tur med vädret hade ni också, även om det regnade så inväntade ju regnet tills det var dags för er att åka hemåt.

Visst var det kul med dubbelt svenskt på diskuspallen!

Znogge sa...

Vilken trevlig utflykt ni gjorde tillsammans och maten lät väldigt god. Tur dock att det sämre vädret kom först när ni var på hemväg.

Kram och god söndag!

Ditte sa...

Vilken trevlig tur hit till Marholmen. Vet att jag varit här men det var väldigt länge sen. Hade nästan glömt bort namnet. Och perfekt att kombinera lunch med en utflykt. Maten såg riktigt god ut.
Kul med utegymmet och att sonen testade lite. Visst minns jag när Stenmark hoppade upp i M.M. Vilken spänst! Och skulle du nu vilja ägna dig åt styrketräning så vet du ju var det är möjligt.

Önskar dig en skön söndag.
Kram

Guldkryckan sa...

Den där maten såg ju riktigt god ut och med färskt bröd kan det ju inte bli fel, smaskens.
Undrar om jag skulle klara att idrotta som din grabb där?
Jag tvivlar i rent bibliska proportioner på det ;)

Medaljerna har ju kommit i vår väg lite nu, bra jobbat av deltagarna där :)

Ha en fin kväll nu.

Amanda (Swedish Passport) sa...

Har ett par bekanta som åker till Marholmen varje år, någon gång ska jag se till att haka på för det ser ju himla härligt ut :)

Paula Merio sa...

Jag har inte hört talas om Marholmen, verkar vara ett trevligt ställe. Har dina söner blivit lika sportiga som sin mor? Ja kanske en dum fråga...förmodligen stämmer det.
I stuga är det så mysigt att sitta o spela kort, eller spel. Helst ska man inte ha tillgång till någon modern uppkoppling alls, utan tvingas klara sig utan distraktioner av tv och mobiler...haha
Nej jag vet, så är det sällan numera. Maten såg jättegod ut..by the way