söndag 28 november 2021

Skyltsöndag och första advent


 Kvällen igår bjöd på mycket ljus och TV-tittande...
Idag var det nya ljus i ljusstaken och tände det första ljuset...

Jag gick ut på en promenad i kylan...
Såg solens strålar på håll...
Eftersom middagen blev inställd hos sonen idag så passade jag på att baka istället...
Älskar lussekatter!
BP:s härliga skyltsöndag idag, blir en del tokigt från nätet...



Som sagt, många tokigheter! Sista bilden här nedanför vet man inte om man ska skratta eller gråta till!

8 kommentarer:

BP sa...

Måste säga att jag faktiskt skrattade mig genom hela inlägget. Eller åtminstone spred sig ett stort leende över mitt ansikte. Din ljusstake är otroligt fin och annorlunda. Åsså bakade du istället för att gå på middag hos sonen - sysselsättningsterapi eller rastlöshet;-) Lussekatterna såg riktigt fina ut:-)

Anti-snore madrassen köper jag direkt, eller kanske inte, för jag snarkar också enligt min man - hahaha:-)
Munskyddskrubban tror jag att jag lånar av dig, eller så gör jag en egen krubba. Har ju samlat på mig x antal munskydd som bara hänger där...

Den där mysiga kvällen med knivar - hahaha - den var bäst. Tur att man har olika åsikter om vad som kan vara mysigt;-).

Resterande två skyltar - ja, jag skrattar fortfarande:-)

Tusen tack för dit roliga bidrag och länken:-)

PS. Har din man fått svar på sitt Covid-test än? DS.

Klimakteriehäxan sa...

Tack där bjöd du på flera glada leenden! Snarkareliminatorn hade jag behövt, men separata sovrum är fredligare ...
Avundas dig din promenad, jag har haft fullt sjå inomhus. Ja, så var det ju både skidor och skidkytte i tv också!

Ditte sa...

Härlig skyltning! Och många skratt fick jag också.Ljusstaken är så fin. Har en liknande och den får jobba hårt. Så inget direkt att skratta åt. Inte den inställda middagen heller. Men du använde tiden till gott bak.Lussekatterna såg så goda ut.
Tur att jag hade ett tyst enkelrum nu när jag låg på SÖS .Kunde hu varit som på bilden. Och tänk att munskydd kan få nya användningsområden. Bra så!
Kram!

znogge sa...

Mmm... så gott med lussekatter men synd att ni inte kunde vara med hos sonen. En vacker ljusstake tycker jag och hos oss finns den i gulmetall. Bra skyltat med humor och en dos ironi dessutom.

Kram och glad måndag!

Ama de casa sa...

Din ljusstake är otroligt fin! Härliga bilder från promenaden och lussekatterna såg smarriga ut :-)

Älskar dina roliga skyltar du hittar på nätet! Mys med knivar? Liiite feltänkt där tror jag :-D

Ha en fin start på veckan!
Kram

Ami sa...

Så fint med alla tända ljus! Skrattade gott åt "julkrubban" �� Munskydden är nog tyvärr här för att stanna.
Kram

Geddfish ♥ sa...

Så rolig och varierad skyltning!
Kram!

Paula Merio sa...

Haha, många leende blev det här. Tur jag bor ensam så ingen kan norpa min tandborste. Jula tror nog inte att dom har några finska kunder med knivar i stövelskaftet.
Jag tycker årets Så mycket bättre är en riktig toppensäsong. Flera av artisterna är nya för mig, inte minst senaste tillskottet Daniel, hur mysig är inte han!
Kram