fredag 3 december 2021

Fem en fredag

Just så är det !       Lång sovmorgon idag...
...och när jag äntligen tog mig ut så var det mörkt!
...men ganska vackert ute ändå...


Vid vår rondell...

Elisamatildas "fem en fredag" idag ,som har temat: mummel.

1. Vad har du gjort som alla andra i veckan?

Med en kallare temperatur ute så fryser jag lite mer, tror inte jag är ensam om det! Men idag hämtade jag min långa täckjacka från källaren, så skön!

2. Vad har varit otydligt den senaste tiden?

Hur länge makens förkylning skulle sitta i, två inställda middagar hos sonen, kanske får vi till något i helgen, trots att jag jobbar!

3. Vad har du varit tyst om i veckan?

...att jag har mailat via 1177 till hörselimplantat-mottagningen, och vips så fick jag svar och ett nytt besök är inplanerat om två veckor, spännande!

4. Vad knorrar hos dig?

Lite trist att maken fått ett nytt schema på jobbet (igen!) som gör att vi jobbar olika helger i december, suck! 

5. Vad har funnits en antydan av i veckan?

Som många andra har svarat så visst är det vintern som har kommit, och nog syns och känns det att julen är på väg!

Orsakullan undrar idag : 

  1. Hur är vädret utanför ditt fönster?
  2. -6 grader och mörkt.
  3. Å jag är redo för natthelg på jobbet...

 

9 kommentarer:

znogge sa...

Hoppas att arbetshelgen blir bra. Synd på makens schema dock...

Kram och god arbetsnatt!

Bokdamen sa...

Ja kallt är det och kallare ska det bli sägs det men hoppas det inte stämmer. Hoppas helgen blir bra trots jobb. Jag jobbar inte helg förrän nästa år, hm känns så långt med ”nästa år” men snart är en där…..nåväl det är då det. En sak i taget….

Janerik Sundh sa...

Det där med kyla är märkligt, jag har alltid varit varmblodig fryser aldrig. Men nu, jag vet inte när det började ett par tre år sedan kanske. Jag fryser om näsan! Bara om näsan, jag fryser inte om fingrarna, fötterna bara om näsan. Så nu cyklar jag med en halsduk upp över näsan när det är minusgrader. Ha det gott!

Hanneles bokparadis sa...

j, decembermörker kommer tidigt, jag tar mig ut ändå

Ditte sa...

Skönt med sovmorgon när du nu har jobbhelg.
Trevligt med en skön runda ute och jättefina bilder blev det ju också.
Trist med makens nya schema som gör att ni jobbar olika helger. Men antagligen inget ni kan påverka.
Önskar dig en lugn jobbnatt.
Kram

BP sa...

Första bilden är klockren. Så sant:-)
Fina bilder du lagt upp, trots snön. Sedan har du mera snö än jag och varmare. Om man nu kan kalla 6 minusgrader för varmt. Här var det minus 10 och jag har frusit som en hund. Gick inte ens ut. Det är rent psykologiskt hos mig, för temperaturen i lägenheten är kring 21 grader.

Utsmyckningen i din rondell är riktigt fin, även om jag inte hade valt blå träd utan vita;-)

Visst är 1177:s mail-system fantastiskt. Jag använder mig också ofta av det och är hur nöjd som helst. Man slipper telefonköer och eller måste passa tiden att någon ringer upp. Perfekt med en så snar tid för dig:-) Tror det spelar in att du är barnmorska med tanke på hur situationen ser ut i Stockholm just nu. Bara tacka och ta emot för din del:-)

Ama de casa sa...

Vad bra att du fick snabbt svar och en tid hos mottagningen, spännande som sagt och jag fortsätter att hålla tummarna!

Trist med makens nya schema... Hoppas ni kan få till en middag med sonen ändå.

Här blåste det som sjutton igår och jag tog på både kofta och jacka när vi gick ut. Sen när vi satte oss i lä i solen så åkte både jackan och koftan av. Fast t-shirten behöll jag på, haha!

Hoppas natten har varit bra!
Kram

Scylla sa...

Ha ha, den där första bilden var klockren. Märks väldigt tydligt här, där det bara är upplyst inne i byn och en kort sträcka ute på "stora" vägen. Det blir pannlampa om man ska ut. Spännande med implantat. Kände faktiskt inte till att det fanns (annat än cochleaimplantat för döva). Får googla lite.

Guldkryckan sa...

Vinterjackorna är ju framme här också, 14 minus igår här, ruggans kallt, bara att bita ihop.

Men visst kommer mörkret snabbt, är så glad att jag inte arbetar full tid så jag hinner hem innan det är mörkt åtminstone några dagar i veckan.

Taskigt med din mans schema där, tur min fru är pensionär här så vi slipper det.
Hoppas ni kan ändra på det på något vis.

Ha en underbar lördag nu.