söndag 15 maj 2022

Skyltsöndag

BP:s skyltsöndag , så skyltar jag på alla glada svenskar i Turin. Här står vi på vår balkong på hotellet och gör oss redo för mellomiddagen innan finalen igår.
Laddad!
Sen var det dags för  italiensk buffé med melloklubben...
Vi var några stycken...



Vi hamnade bland norrmännen!





En helt okey buffé...

Sen begav vi oss till arenan, och träffade italienare...
...spanjorer...
Kön var lång, men gick fort när de väl började släppa in oss.
Mycket säkerhetskontroller och de kollade att biljetterna stämde med namn och personnummer, så passet var med.

Väl inne på arenan träffade vi på fans från UK...

Laddar upp med Aperol Spritz...
Träffade Uwe från Tyskland, vår vän från den guidade turen första dagen vi var där, han har varit på 10 ESC, och vi har aldrig träffat honom tidigare, vi har nu gjort vårt 8:nde ESC.
På plats nu för 3dje gången denna vecka i arenan.
En magisk show...och väldigt lång 

...och fick höra av vänner och bekanta att vi även denna kväll syntes i TV:n, lite dämpade dock efter Azerbadjans bidrag var det visst!
..och visst var hon lika bra idag vår Cornelia...som till sist slutade på en hedrande 4:de plats.

En spännande jury-röstning, men när telefonrösterna kom, så vann Ukraina solklart, trots att kanske det inte var den bästa låten som vann, vi vet alla varför. En helt okey låt, men inte min favorit. På vår väg hem i natten kom folk fram och gratulerade oss, de trodde att vi med våra svenska flaggor hade  ukrainska flaggor.

Klockan 01 var sändningen slut, vi försökte få tag i en taxi, men det gick inte, så vi började gå de 4 km hem till hotellet ...kom hem strax efter kl 03, och klockan 07 i morse kom taxin som tog oss till flygplatsen, där vi via Frankfurt tog oss hem till Stockholm, vi landade runt 16 tiden på eftermiddagen, trötta men glada efter en fantastisk vecka i Italien! 
Tittar in hos er andra bloggare i morgon, nu måste jag sova, är heeelt slut!

En bild på våra lunchkorvar på Frankfurts flygplats...


Denna skylt på resultatet (de 10 första i ESC)  igår, får avsluta detta inlägg.






 

10 kommentarer:

Ditte sa...

Härligt !En fantastisk skyltning! Stort tack! Nu känns det som om jag var med på ett litet hörn i Turin. (Såg hela ESC i går på tv)
Förstår att ni haft en fantastisk vecka och är så glad för allt du generöst delat med dig av.
Varm kram.

Äventyret framtiden sa...

Jisses! Är du helt slut, haha?
Du är otrolig Susjos!
Medalj och staty på torget borde du/ni få som har hållit ett enormt tempo senaste vecka.
Jodå, jag såg dig i tv-n! :)
Tack för ett härligt inlägg!
Sov sött och vila ut!
Kram

Geddfish ♥ sa...

Hade jag varit några år yngre hade jag gärna varit med, jag har alltid älska Mellon.
Men nu är det som det är och jag tackar er för ert stor engagemang och alla skyltar som bringat med dig.
Fantastiskt, heja Sverige - men helt överens om att Ukraina skulle vinna denna gång.
Kram till er tjejer! 🧡

BP sa...

Hahaha! Att du är helt slut förstår jag mycket väl. Tur att du inte behöver gå till jobbet imorgon. Men vilken helt fantastisk Skyltsöndag! Den bästa du lagt upp - ever! Å att du orkade. Det ska du ha ett stort, stort tack för:-)
Sedan säger jag bara - limegröna boor (heter det så en boa, flera boor;-) ) Så roligt ni verkar ha haft både på arenan tre gånger och ute på restaurang. Det italienska köket är ju världsberömt om man säger så. Så jag gissar att korvarna med en torr fralla och lite potatissallad på flygplatsen inte riktigt var i klass med det ni var vana vid under en vecka i Italien.
Hoppas du visar mycket mera om ESC imorgon i "Glad måndag".
Att Ukraina skulle vinna visste vi ju. Hade ställningen stått sig efter 40 omgångar av juryröster så hade det varit aningen mera rättvist. Men sedan kom publiken...
Å det spanska bidraget - herregud. Var det en kinky striptease show eller...

femfemman sa...

Intressant inlägg! Så kul att förstå vad som försiggår bland den mångeuropeiska publiken.
Usch, vad trötta ni måste vara efter ett sådant dygn
Tråkigt att det inte var en musiktävling utan politik. Men så har det väl varit länge. Ukraina vann väl en gång tidigare då Krim blivit annekterat!
Och HBTQ personer har det ju också krattats för... iaf när Österrike vann...
Jaja, det var många bra låtar. Och några som jag inte gillade. Håller med BP om Spanien. Bara rumpor hör inte hemma i ESC! Ha det gott! //Anna-Lena

Ama de casa sa...

Vilken helt FANTASTISK vecka ni har haft och vilket otroligt skönt och glatt gäng! Helt suveränt skyltat från Storschlagern :-D

Välkommen hem igen! Nu får du ta och vila upp dig lite, det tänker jag också göra, det var en ganska jobbig hemresa även för min del :-)
Kram

znogge sa...

Vilka underbara bilder från era härliga dagar i Turin! Kan tänka mig att det var en upplevelse! Kanske nästan så att du behöver ett par dagars semester efter semestern nu ;-) Cornelia gjorde en fenomenal insats även om utgången kändes given.

Kram och välkommen hem!

Anki sa...

En härlig vecka med vännerna där i Turin! Kul att få hänga med! Jag har som vanligt inte följt det hela, men är glad att Cornelia tog en fjärdeplats!
Kram

Annika sa...

Fasiken vad coolt att du är en sådan ESC-nörd!!
ÄLSKAR det.
Vilken upplevelse! OCH så många människor nu träffat som känner om ni bägge! WOW!
jag såg allting härifrån och tänkte på dig.
Visste ju att du var där i publiken.
LÅNG är den, lite för lång.
Ukraina en given vinnare eftersom allt är så politiskt.
UK var jättebra, och jag gillade Litauen likaså. Många bra låtar i år.
FATTAR om du är trött nu, vet ju att du har Covid :-( Men jag fattar att även allt detta firande och festande tar ut sin rätt.
Helt värt det dock (förutom covidskiten).
Kramar!!

Paula Merio sa...

Man måste ha fysik som en toppidrottare för att orka med en Melloresa det står helt klart! Och det har ju du tack o lov! Men vad gör man om man blir kissnödig mitt i fyratimmars showen???
Hur många mellon satsar du på? 10 blir ju snart, så vi säger väl tjugo?
Välkommen hem