måndag 31 oktober 2022

Glad Måndag

Inte lika fint väder idag, men Brunnsviken var spegelblank på min joggingrunda idag.

Idag låg denna lilla lapp med en snutt presentsnöre på,  i brevlådan. Denna fint skrivna lapp gjorde så jag tog mej en promenad till butiken och köpte lite godis, såg till att sätta presentsnöret på dörren och väntade sen in Isabelle!

Så kom hon, storebror var också med (föräldrarna syns också om man tittar noga). Jag är inget fan av Halloween, men denna fina gest där man får välja att "vara med i leken" tyckte jag om. Lilla Isabelle hade en hel hink full med godis, tror att hon fick ihop en hel del med tanke på lappen som hon först skickat ut. En glad måndag helt enkelt, Caritas tema. 

Orsakullan undrar: 

31. Halloween idag, har du halloweentema det i hemmet?

Absolut ingenting!



 

9 kommentarer:

znogge sa...

Vi firar inte halloween men det är populärt hos barn och ungdomar. Det här var ett bra vis att lösa det på tycker jag.
Lilla S gick "bus eller godis" i går och var mycket nöjd. Sedan blev det fest hemma hos förskolekompisen.

Önskar en god kväll nu!

Kram

Anonym sa...

Inget halloweentema här heller. Har ingen halloweentradition.
Hade inte heller kunnat motstå den fina "inbjudan" ni fick, att vara med i halloweenleken.
Så borde alla göra!
Fint väder på joggingrunda! Riktigt njutbart här också! Kram//Anna-Lena

Anna i Portugal sa...

Så fin gest! Förstår absolut att du knöt snöret på handtaget, det hade jag också gjort. Blev väldigt glad av att läsa det där.

Ditte sa...

Vilken gullig gest! Jag hade också skyndat till butiken för lite inköp av godis.
Vad gäller Halloween så är det inget alls för oss.
Har upplevt det två gånger i USA och det var riktigt roligt. Men här? Förstår inte alls vitsen.
Men vi är alla olika.
Skönt med en joggingtur i det vackra vädret.
Stor kram

BP sa...

Guuuuu så gulligt! Å vilket bra initiativ. Bra också att föräldrarna "övervakade" det hela. Skoj! Sedan är det ju roligt att det i ert hus faktiskt finns barn. Det gör det inte i vår trappuppgång längre. En glad måndag, helt klart:-)

Äventyret framtiden sa...

Men så härligt! Så ska det förstås vara, ordning och reda från föräldrarnas håll, de finns i bakgrunden och att man själv kan bestämma om man vill bli skrämd för att ge godis åt sötnosarna.
Jag skulle också ha gått till butiken och inhandlat godis bara för att ha när Isabelle och hennes bror knackade på.
Det blev en riktigt Glad måndag!
Kram

Guldkryckan sa...

Bra tanke där tycker jag, en sådan lapp hade jag ju gärna tagit emot på min dörr, hade lagt något gott där absolut.

Ha nu en fin dag.

Annika sa...

Nämen, vad gulligt och trevligt.
DET gillar jag, vilket bra initiativ att knyta en tråd på dörren och visa att man är med och firar.
URGULLIGT och TREVLIGT!!
En riktigt glad måndag blev det ju just därför.
Kramar!

Paula sa...

Vilken härlig idé med frivilligt och valfritt bus! Jag räddade mig i sista stund igår kväll då jag gick ut med hunden precis innan ett gäng spöken kutade omkring gården och började ringa på dörrarna. Jag hade inte handlat något för ifjol såg jag inga barn alls på halloween...
Kram