söndag 5 februari 2023

Mellohelg och skyltsöndag

Det blev inget bloggande igår, men idag har jag desto mer bilder från vår Mello-helg i Göteborg! Här på väg med tåget... ( var beredd på ett långt inlägg! )

Vi checkade in på Radisson Blu hotell, väldigt nära centralstationen, perfekt! Sen gick vi till Bee-bar och åt en räkmacka...
Där spelades det schlagermusik så det stod härliga till!

Det blev lite sent i säng redan på fredagen, så vi vilade oss i form på lördagen innan det var dags....
...att gå en kort bit till Clarion hotel Post...
...där våra schlagervänner Fredrik och Niklas bodde, och blev bjudna på bubbel...innan det var dags att...
...åka till den mexikanska restaurangen och äta middag med Melodifestivalklubben, och får våra biljetter till kvällens event!
Vi laddade till tänderna, som man säger!
 Sen var det dags att gå den lilla biten till Scandinavium och den första deltävlingen i årets Melodifestival. Vi hade bra platser på parkett, rad 15, och vi syntes visst i TV fick jag sms om...
Inte för att jag hörde så mycket vad de sa, men jag tyckte programledarna skötte sig bra.
Så var det dags, Tone Sekelius går ut som första nummer....
Framför oss satt Tones mamma, som fick en kram av oss när Tone gick vidare till final. 
Sen var det dags för LouLou, modedesignern Lars Wallin som hade gjort hennes klänning var upp på scenen och fixade det sista...

Helt plötsligt satt de dit Glenn Hysén framför oss, kanske var det där jag syns i TV...Glenn fick gå sedan efter det inslaget ...
Nej, balladen gick inte hem...
Raggarlåten gick vidare... jösses, det trodde jag inte!
Sen kom Victor Crone, jag gillade den låten...
...och det gjorde hans mamma och pappa också som satt framför oss!
Sen var det dags för de äldre underbara damerna Ewa &Eva, men nja, den låten höll inte riktigt...
Till sist var det dags för Jon-Henrik och hans band, och visst gick han hem, direkt till final!
Men bäst ikväll var ändå förra årets vinnare Cornelia på scenen med ett liveband, otroligt bra!
Pappa Crone gratulerar Tones mamma till finalplatsen...
Kvällens vinnare!
..men kvällen är inte slut ännu, våra schlagerkompisar visste var artisthotellet låg, så vi började gå... och fick se Göteborg i kvällsljus, och nu kommer en kavalkad av en del av kvällens artister och med oss!!!
Först ut hittade vi en av kvällens programledare: Jesper! Farah var så snabb, så vi hann inte få med henne på bild.
LouLou hade bytt om till en annan klänning...
Eva Rydberg och Ewa Roos ställde upp på bild så fint med oss...
En till!
En glad Victor Crone..och vi!
Så kom hon till sist, en av vinnarna : Tone! Som alltså föddes till man , men nu är kvinna, lång och tjusig är hon!
....och sist men inte minst  ( jo, han är inte så lång...) så kom storsegraren Jon-Henrik, en ödmjuk kille som vi fick krama, och jag sa att vi ses väl i Liverpool, men det visste han inte riktigt, haha! 

Idag sa vi hejdå till Göteborg, och tog "mjölkpallståget" hem, 4 1/2 timme kämpade vi på tåget, och är nu hemma igen, vilken fantastisk helg vi har haft! BP får förlåta, men denna söndag blev det  mest en skyltkavalkad från Melodifestivalen! 
































 

11 kommentarer:

Anna i Portugal sa...

Vilken fullspäckad helg i ljuvliga Göteborg. Kul för er som är mello-nördar att få uppleva på plats och även träffa artisterna. Kanske du sov en stund på tåget hem ;)

Åke sa...

Tänkte på dig igår, du och din mello. Läckert och så fint dokumenterat. En fortsatt bra vecka nu.

LillaSyster sa...

Oj vilken helg du haft=)
Drar du vidare till nästa deltävling också??

Znogge sa...

Wow, vilken kanonhelg ni hade i Göteborg! Kan tänka mig att det var en upplevelse att vara på plats. Fullt ös hela tiden så jag förstår att det blev intensivt.
Vilken fin bildkavalkad dessutom! Härliga minnen från en bra helg :D

Kram och god söndagskväll nu!

Äventyret framtiden sa...

Wow, schlagertjejer! Vilken skyltsöndag ni gjorde tillsammans. Roligt att Jon-Henrik vann, han är en favorit hos mig.

femfemman sa...

Underbara bilder! Underbara ni, med ert schlagerintresse! Så häftigt att ni får till med bilder med artisterna. Crone gillade jag. Liksom de arktiska killarna. Tack för att du visade alla bilder! Kram

BP sa...

Ni är helt fenomenala. Vet inte hur ni alltid lyckas med "Mingel" är ert mellannamn, helt klart. Å med er oemotståndliga charm lyckas ni alltid få kramar av i princip alla artister/kändisar. Hatten av Susjos! Ni är så himla coola:-) Dessutom satt ni ju mitt i smeten om man säger så.
Glenn Hysén var med i en sketch om fotboll. Sketchen var inte ett dugg rolig, men Glenn verkar behöva pengarna...
Det blev ju ett sändningsavbrott, så jag hajade aldrig att Jon-Henrik gått vidare. Personligen tyckte jag att Tone var bäst. Det tyckte inte Yvonne;-)
Duon från Örebro med raggarbilen var så "dålig att den var bra" - tyckte jag. Kul att de gick vidare till andra chansen.
Evorna - ja de älskar komma sist eller nästsist. Det struntar de totalt i. De vill ha roligt, och det har dom. Beundrar dom att de kan komma ihåg sångtexterna;-)
Den unga killen hade ingen röst, och LouLous röst "bar" inte heller. Men vilken helt fantastisk klänning hon hade på sig. Hon är en av få som klär sig i grönt.
Letade efter dig/er, men lyckades inte lokalisera er. Gissar att du kommer lägga upp en länk snart:-)

Jag är så nöjd med din skyltning:-) På köpet fick du mina synpunkter;-) Huvudsaken är att hi haft det helt underbart:-)

Ditte sa...

Vilken härlig helg! PÅ alla sätt! Kanske gav det mer att var på plats för tyvärr tyckte jag att programledarna var "surriga" och bara "skrek". Tone och Jon Henrik vidare var helt ok. Men i övrigt tyckte jag startfältet var trist
Gillar Eva och EWa de har kul men det räckte ju inte vidare.
Såg er som hastigast på tv. Kul!
Kan tänka mig att det blev en rolig fortsättning på kvällen och natten . Jättekul också med din skyltning härifrån.
Stort tack.
Välkomna hem!
Stor kram

Guldkryckan. sa...

Kul att se lite bilder från din vistelse här och dessutom lite kändiskavalkad.
Jon Henrik är en riktigt fin kille.

Men nu får du vila ut.
Godnatt.

Klimakteriehäxan sa...

Oj, fattar att du har varit i sjunde himlen eller i a f rätt nära ... och vad vore ett besök i Gbg utan en räckmacka???? Ogjort! Men det var ju ingen risk i ditt fall.

Paula sa...

Alltså, det här är ju som att läsa Se& Hör eller vad heter skvallerpressen numera! Wow, ni lyckades smickra in er överallt, inte att undra på så söta som ni är! Mellon är ju inget jag tittar på, testade faktiskt men efter första låten gav jag upp. Men, vi har olika smak och det jag är avis på är ju sammanhållningen er schlagerfans emellan, den är helt otrolig! Jag förstår att du går "all in" i detta, och det är häftigt att se! Kram