fredag 28 juli 2023

Fredagskänsla

Jodå, detta minne kommer jag allt ihåg, punka på hyrbilen på Mallorca, att vi vågade oss ner på serpentinvägarna efter det...men det gjorde vi! 
Dagen idag....gässen har tagit över badplatsen nere vid Brunnsviken såg jag på min joggingrunda...suck, fick kryssa mellan deras "fågelspillning"...
Ett nytt försök att få med den lilla svanfamiljen på bild ...

Kan inte påstå att jag ser fram emot två nattpass , vill gå på semester nu! Maken kom hem från jobbet  glad i hågen, hans semester börjar nu, jag får vänta tills jag vaknar på söndag eftermiddag. Men det är bara att bita ihop...den som väntar på något gott!


 

9 kommentarer:

Ditte sa...

Skönt med en joggingtur men mindre begahligt att kryssa fram mellan spillningen från dessa gäss-
Och visst kom svanfamiljen med på en fin bild.
Önskar dig nu två "lugna" jobbnätter och sen blir det ju semester. Hurra!! Förstår att du längtar.
Kram

LillaSyster sa...

Semestern är inom räckhåll iallafall =)
Mmm serpentinvägarna på Mallis är inte att leka med. Hoppas att du får bra nätter på jobbet =)

BP sa...

Den punkan minns jag också...
Bara två nätter kvar, sedan är det semester även för dig. Det verkar inte ha regnat på din promenad idag. det gjorde det inte hos mig heller, men Yvonne berättade att det hade regnat hela dagen söder om stan. Märkligt med detta lokalt väder tycker jag.

Önskar dig en dräglig natt nu!

Znogge sa...

Du får hålla ut för din ledighet är inte långt borta.
Serpentinvägar är inte roliga och inte punktering heller. I dag fick jag punktering på min cykel vilket inte gillades...

Kram och god kväll!

Hanneles bokparadis sa...

Serpentinvägar är inget för mig.

BP sa...

Svar: Nej, ska inte kommentera Sverigematchen imorgon. Eller - det beror på lite. Tycker det är aningen oschysst mot Micke om "jag lägger mig i". Men man vet aldrig;-)


PS. Ser fram emot din spännande berättelse om maori-folket. Du vet min husläkare och hans fru som också är läkare var stafett läkare i Nya Zeelands "outback" i sex månader 2009. Deras tre söner gick i skolan där och den äldsta som då var 15 valde maori som extra språk. Nu är han 29 och åkte tillbaka till Nya Zeeland förra året för att träffa skolkamraterna på plats. En härlig solskenshistoria tycker jag. DS.

Anna i Portugal sa...

Vad skönt med semester snart, kämpa på :)

Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv sa...

Åh förstår din längtan efter semester. Jag har min sista semestervecka nu på måndag. Varit mest av regn, men ja vad ska man göra? Väder och vind kan man ju inte styra över. Hoppas din semester blir perfekt

Guldkryckan sa...

Punktering vill man ju helst slippa oavsett var man befinner sig, det är ju med risk för sitt eget liv man byter till reservhjulet, åtminstone är min erfarenhet åt det hållet.
Bra jobbat där!!!

Sista dagarna innan semesterstart är ju de långsammaste på något underligt vis, se du fram emot söndagen.

Grattis till maken. ;)

Ha en fin eftermiddag nu.