Högra handen fick också en värre smäll, lillfingret hade pekat rakt ut åt sidan, så de började med att dra fingret rätt. Idag ringde läkaren från akuten och berättade att de ,när de sett röntgenbilderna igen sett en liten spricka i lillfingret, men ingen annan behandling behövs än att fortsätta ha fingrarna omlindade och lite fixerade då.
Men han mår som sagt skapligt efter omständigheterna, så pass att han valde att köra vår bil till Skanstull idag, jag satt bredvid. Äldsta sonen kom på sin lunch in till Skanstull och kunde hjälpa mej få in cykeln i vår bil, för min man kan inte lyfta något nu. Så nu är cykeln hemma (dock fortfarande i bilen), batteriet fick jag faktiskt med mig igår kväll när jag var till Skanstull.
Ja, det var lite uppdatering om min man. Denna semesterdag har jag varit och storhandlat, hämtat ut smärtstillande och penicillin till min man och ikväll blev det ett zumba-pass på gymmet. Det blir lugna dagar framöver tills vi får tillgång till stugan igen...

3 kommentarer:
Illa för Martin men tur i oturen blev det. Hade ju kunnat gå betydligt värre.Fint att läkaren ringde från akutmottagningen hörde av sig och berättade hur allt såg ut. Så att ta det lugnt är ju det som gäller. Så bra att ni fick hämtat cykeln och att du igår fick med batteriet hem.
Kram och önskan om en god bättring till M.
Skönt att tänderna höll. Fotografera nu skadorna så att ni har dem till försäkringsbolaget, för det kommer ju bli ersättning för ärret i ansiktet. Bra plan att ta det lugnt ett tag. Ta hand om er!
Outh, outch, outch!!!
Det är inte många som har en Mercedes logga över läppen, det är di fina man nog ensam om.
Nu kunde kan i alla fall se Ecuador slå Tyskland och ha behöver inte ha dåligt samvete att se nattmatchen Sverige-Japan om några minuter.
Krya på dig M, och låt din fina familj skämma bort dig!!!
PS. Måtte Sverige vinna - som plåster på såren alltså;-) DS.
Skicka en kommentar