Tacksamt ändå att olyckan hände vid Skanstull, en ambulans som råkade köra förbi skjutsade honom till akuten!
Döm om min förvåning när jag ser cykeln stå fastlåst vid en stolpe!
Jag tog lite bilder på cykeln, kollade om framhjulet rullade, men det gick lite trögt, ser att ett stag till stänkskärmen är av och troligen åkt in i hjulet. Cykeln får dock stå kvar på söder, för jag hade ingen nyckel till låset.
Sen var det det där med att köra bil i stan, jag säger bara TACK till google maps som ledde mej till Skanstull och sen hem ...det gick sådär att ta mig hem, missade att svänga vid ett par ställen, men google maps är snabb och gav mig andra vägar, så till sist....kom jag hem!
Att åka till SÖS akuten och vänta på min man som skulle röntga(både slätröntgen och MR) huvud, nacke och lillfinger, bli sydd och ompysslad av sina skrapsår, det gjorde jag inte ...vet inte ens hur det går att parkera där som besökare.
Nu är klockan snart 22, och han är äntligen på väg hem i taxi, olyckan skedde vid 15-tiden idag, men är så tacksam för svensk sjukvård som ändå relativt snabbt tog hand om min man idag!





