Klimakteriehäxan kör vidare med alfabetets bokstäver och positiva ord.
Jag har missat D och E här i veckan, men här kommer mina ord...
Drömmar-visst är det underbart att drömma och kanske några drömmar går i uppfyllelse!
Dofter- av blommor, tänker direkt på liljekonvalj, nybakade kanelbullar, och dofter man minns från förr!
Djur- tänker främst på husdjur och speciellt på katter och hundar, så mycket kärlek man får av djur!
Entusiasm är väl ett fantastiskt ord, att vara engagerad, begeistrad, hänförd, glöd och förtjusning, det gillar jag!
Erfaren- sån trygghet jag känner att jag kan ge mina patienter på jobbet tack vare min erfarenhet är guld värt.
Extra allt-det där lilla extra som gör vardagen lite roligare ;-)
Idag var det Italian summer street party vid The Winery hotel, en stenkast från där vi bor...
Det fanns mat, det grillades, och det fanns vin från deras egna vingårdar i Italien. Vi gick dit med våra vänner och fick en trevlig kväll med gott att dricka och vi nöjde oss med goda pizzor.
Min man kunde också följa med, mår ju relativt bra efter cykelolyckan i onsdags.
1. Vad hinner du alltid på fem minuter?
Säger som Elisamatilda: en snabbsminkning!
2. Vad tar bara fem minuter men känns betydligt längre?
Att koka ägg på morgonen, vår spis är nämligen sååå seg, så det tar lång tid innan äggen börjar koka, känns det som i alla fall.
3. Hur många minuter snoozar du?
Behöver aldrig snooza, har ju inte ofta någon tid att passa på morgonen, nattarbetare som jag är ;-)
4. Vad får en timme att kännas som tio minuter?
Precis som Elisamatilda så svarar jag : det eviga scrollandet på mobilen! Tiden bara rusar iväg!
5. Vad skulle du vilja slippa lägga en enda minut på?
Att planera middag!