torsdag 3 september 2009

I Roslagens famn...

Vilket dygn vi haft i det underbara Roslagen! Helt fantastiskt underbart trevligt och roligt! Som vi skrattat,ätit druckit och badat..och spelat!
Vår underbara värdinna hade fixat fika när vi kom,och sen blev det en mycket goda snittar med en ljuvlig böcklingmousse. Och innan varmrätten hann vi med en smarrig kantarelltoast också! För flera av mina kollegor trotsade regnskuren och gav sig ut i skogen och kom tillbaka med massor av kantareller! Skogen är visst full av dem! Så t.o.m jag fick med mig en hög kantareller hem!
Sen grillades det lax och åts en ljuvlig potatissallad som kan ses i bild! Senare på kvällen spelade vi ett spel som hette"Retro" ,frågor från -50,60,70,80 och -90 talet. Mycket kul! Det blev sent i säng.
Så idag är jag mör,men ingen rast ingen ro. Nu stundar ett nattpass!
PS. +26 grader i poolen var såååå ljuvligt! DS.








5 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Skogens guld - Snart i var mans frys;-))

imse sa...

Men vad mysigt! Ett bra sätt att ladda batterierna!
Kram

Mina ord - min vardag sa...

ja det finns så mycket kantareller i år att det räcker till alla. kram och ha en bra dag

Helga - precious sa...

Men så läckert ni verkar ha haft det - det är sånt som lyser upp tillvaron :)

Anni sa...

Jag hoppas hitta massor av kantareller i helgen - däremot blir det ingen pool...