tisdag 29 september 2009

Pappa 75 år


Nu är jag lagom mör efter att ha kört tur och retur till Falun igen :).
Syster min och jag var uppe i ottan(d.v.s kl 08!) och packade bilen full med födelsedagsfirande,och drog iväg denna vackra höstdag.
Smörgåstårtan gjordes färdig på plats,och den blev supergod! TACK Yvonne för receptet! Den har jag inte gjort för sista gången!
En trådlös telefon blev presenten till 75-åringen,vi får hoppas den passar,det är inte lätt att förstå att man ska trycka på en knapp för att svara,och sen även trycka på en knapp för att lägga på luren...
Färden hem i mörker var inte rolig...mycket enklare att köra tur och retur till Falun på sommaren när det är ljust! Vi fick sjunga högt med i Madonnas album :" Confessions On A Dancefloor" för att hålla oss vakna i mörkret! Hann hem och lyssna på idoltjejerna på tv4.se,innan röstningen kl. 22.40. Mitt starka tips var Mariette,och hon gick ju vidare galant!

2 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Den smörgåstårtan ser verkligen mumsig ut! Å våra pappor är jämngamla;-))

Yvonne sa...

Men Sussi, så FIN din smörgåstårta blev, och att den är god det vet jag ju redan!
Ja usch så hemskt det är nu på hösten med mörkerkörning. Man vet inte vad som står och lurar efter vägkanterna. Tur att det gick bra iaf! Kram