tisdag 18 december 2012

Rådjursbesök och nattjobb vs dagjobb



Lite mörka bilder, men ni ser vad det är va? Igår när jag skulle släcka ner så ser jag fyra rådjur i vår lilla trädgård,de åt av de gamla äpplena på vårt lilla äppelträd.
Apropå nattjobbet mitt,så visst är det inte så nyttigt för kroppen att jobba natt,det vet vi väl alla, och just under den mörka årstiden funderar jag alltid vad jag håller på med, för då har jag svårt med sömnen. På sommaren går det mycket bättre-då finns ju ljuset även på natten :).  Men att gå ner i lön 2500kr och troligen behöva jobba heltid på dagen för att kompensera lite av lönen, och då få mindre ledighet (veckoarbetstiden är lägre för oss på natten också dryga 32 tim för heltid)- det lockar inte...inte än i alla fall, vi får se hur länge jag orkar jobba på natten...
I morse vaknade jag kl. 05, fick sova 3 1/2 timme i alla fall. Konstigt nog somnade jag inte hos frissan idag, ingen risk,så håröm som jag är! Förhoppningsvis sover jag bättre i natt!

3 kommentarer:

Fru Venus sa...

Nattjobb ÄR tufft och jag känner att mitt bäst före datum gått ut :-/

kattiiiiss sa...

Tipsar om en kopp kamomillte innan du kryper ner och ska sova. Det hjälper en att komma till ro.

Kram!

fialia sa...

Jag jobbade vaken nätter förut men det tar på krafterna, nu bäddar jag ner mig runt halvfyra o sover. Har beredskap till sju när vi slutar o sover kvar tills jag e "färdigsoven", väldig skillnad o jag e piggare.
En kväll när vi gick vår uteronda såg vi ett alldeles nyfött rådjur på området, fantasktiskt.
ha de Fia