söndag 17 maj 2015

Skyltsöndag

Extra skönt att gå hem i morse (bidde en tvillingförlossning men tvåan kom ut via snitt) och kände en ljuvlig doft på promenaden från parkeringen och inser att det kom från denna blomma, stannade genast och fotade, trots att jag var snurrig av trötthet och övertid pga  halvtidsbedömning av bm,student. Det är så vackert när sommaren är på gång (men vart är värmen???)

En gammal men fortfarande aktuell bild...

Dagens skylt...också aktuell, och jo Susjos är minsann med i denna demonstration för något/några år sedan!

Denna skylt har jag knyckt av en annan bloggare, men gillar den så!
Tack BP för den roliga skyltsöndagutmaningen! Nu mina vänner stundar en veckas fantastisk semester...jiiiihaaa!!! Inlägg 73/blogg100

7 kommentarer:

Susanne ❤️ sa...

Vacker blomma och alltid lika aktuellt med vård
Fina skyltar !! ;)
Kram

Kicki sa...

Men blommar syrenen redan?!
Instämmer med skylten nedan måste påminna sig/mig ibland! Ha det så skoj på semestern, jag har ju nyss avverkat en! Kram

BP sa...

Bingo igen - som alltid hos dig - speciellt när du skyltar. Du har det = det rätta ögat för skyltar:-) Stort tack att du är med igen och tack för länken också:-)

Å syrener är min absoluta favo blomma - älskar den doften och för att vara ärlig så knycker jag varje år några kvistar och ställer i en vas.

Härligt med en vecka semester, å det är ju inte vilken semester som helst. När sticer ni till Wien?

BP sa...

Svar: Är du fortfarande vaken? Japp, uppenbarligen. Men du har ju semester nu. Stick till Wien så snart som möjligt - då slipper du det deprimerande vädret här hemma.
Kram:-)

Kolonilotta sa...

Vilket härligt jobb det måste vara att få vara med att välkomna nya söta barn till världen!
Men slitsamt också kan jag tänka mig!
Vet ju att vi som ligger där inte alltid är på vårat bästa humör! ;)
Jag blev hemma idag.
Huvudet och kroppen ville absolut inte gå upp ur sängen...!
Jag vill igen önska dig en fantastisk vecka i Wien.
Jag är, precis som du, galen i schlager!
Ni får det säkert helt underbart roligt!
Ta många bilder! :)
Stor kram
Susanne

Ama de casa sa...

Vilka braiga skyltar! Jag hann liksom inte med eftersom jag typ låg däckad igår em och inte orkade med bloggen alls...

Syrener doftar så fantastiskt härligt! :-)

Rantamor sa...

Tvillingfödslar är väl inte så vanligt, men dubbelglädje när allt går bra.
När sticker du till Wien och mellofesten, och vem tror du på iår ???
Förutom Måns dådå !!!

Tjingelingen från Rantamor.