onsdag 22 februari 2017

Bakslag

Idag åkte vi till huset för att se om det blev städat ordentligt, det var det inte, massor av damm kvar i tvättstugan...

Golven i kök och hall var inte rena...

I badrummet fortfarande dammigt...

Ett fönsterbräde såg ut så här...
suck, det var bara att kontakta städfirman igen, som kommer tillbaka i morgon bitti. Då får vi igen åka ut med nycklarna...
Så tömde vi uteförrådet på det sista, bl.a sommardäcken till bilarna. Hade en köpare på gång till corsan, men efter vi skickat bilder så hörde han inte av sig. Vidare till ett däckhotell där vi lämnade sommardäcken till bilen som vi ska ha kvar. Sen var Susjos hungrig.

Maken ville så gärna till Ikea för att byta ut en lampa till en rätt modell, jag gick raka vägen till restaurangen där det blev en ensamlunch även idag! Väldigt gott var det! Å det behövdes då jag skulle leda IW ikväll på F&S...

Sen kom maken ...som ni ser gillar han semlor, han åt dem till lunch!!! Jag trodde vi skulle dela på en, men så köper han tre!!! Jag orkade en halv semla, maken åt två. Denna bild blir också min bild till Sannas fotoutmaning, där veckans ord är : LIKA. Tre likadana semlor...

Efter Ikea besöket blev jag så trött, jag är sååå slut efter dessa dagar! Var tvungen att åka hem och få sova 45 minuter så jag skulle orka köra IW ikväll, och det gjorde jag!
På fredag är överlåtelsen av huset, och det ska bli sååååå skönt! Men först, ett renare hus och få bilen såld, har en ny spekulant på gång som ska komma och titta på den i morgon eftermiddag, och bilen , ja den står ju i Rotebro, så då ska vi dit igen!!! Häpp!!!

6 kommentarer:

BP sa...

Herregud tjejen hur orakr du??????!!!!!!
Det där med smuts är ju i och för sig relativt - åtminstone hos oss. Å det ser väldigt rent unte hos er i Rotebro - med vår Täby-ögon mätt alltså;-)

Maken din är förvånansvärt smal med tanke på hans intag av seemlor... Ungefär som min man som aldrig lägger på sig kilon efter "synder"... Semor till lunch - arrgghhhhhhh;-)

Lycka till med att få Corsan såld! Håller alla tummar!!!

PS Hur f*n orkar du med F&S också. Jag skulle ha stupat för länge sedan... DS.

znogge sa...

Så irriterande att städningen inte var bra gjord men jag förmodar att ni valde en städfirma med garanti. Känns dock onödigt att man ska behöva kontrollera själv men det behövs tydligen...

Hoppas det blir en lugnare och behagligare dag i dag!

Kram

Ama de casa sa...

Fy så dåligt städat! Vi anlitade också en städfirma, mest för att dom skulle få ta hand om eventuella klagomål eftersom vi drog direkt till Spanien. (OCH för att jag inte iddes tvätta alla dom där fönstren igen). När dom kom så sa dom:
- Vad ska vi hit och göra? (vi hade förstädat...)
Och när dom åkt fick jag städa upp lite efter dom...

Men jösses vad ni har att göra hela tiden - men snart så ska det väl vara över ändå? Med gamla huset, alltså.

Haha! Visst är det underbart att vara vuxen och få bestämma alldeles själv vad man ska äta till lunch? :-D

Villa Frejas bokblogg sa...

Å så segt att städningen inte blev ordentligt gjord.

Ditte sa...

Så trist med dålig städning, men tyvärr tror jag det är ganska vanlligt med detta slarv. Allt ska gå fort...Tycker ni borde få rejält avdrag på priset.
Men nu är ni snart i mål. Bara upploppet kvar av detta flerdubbla maraton. Förstår att kraftern aär slut.
Skönt att du fick till en lite powernap.
Håller nu tunmmarna för bilen och jag har på känn att det löser sog.

Ett extra plus för de tre likadana semlorna. Jag hade nog möjligen också orkat 1/2. Men de ger nog energi...
Kram!

Mias Mix sa...

Vad trist att de inte sköter sitt jobb! Man betalar ju för att få rent. Det var ju ganska rejält slarvat.
SÅ himla skönt att allt är klart snart! Trevlig helg!