måndag 19 april 2021

Glad måndag


 Caritas "Glada måndag" idag, och för mej är det alltid det efter jobbhelg. Hade en intensiv natt på jobbet då vi var tvungna att ta in kvinnor fast vi inte hade plats, fick göra om mottagningsrum till förlossningsrum. Puh! Sovdag denna soliga måndag och så jympa ikväll för ynka 5 motionärer, men bättre det än ingen! Nu ska jag ta igen lite TV-tid och fortsätta njuta av en ledig kväll. Bilden är dagens minne på facebook, den underbara resan som jag ju nästan glömt bort...till New York!

Orsakullan undrar idag : 

  1. Jag har aldrig…längtat så till att få resa igen!

11 kommentarer:

Paula sa...

Vilken rese-explosion det kommer att bli någon gång framöver. Det känns som att vi flyttar på den tidslinjen hela tiden. längre fram och längre fram. Läste någonstans att lågprisflyg nog inte kommer att existera längre, flygresorna kommer att kosta, mycket! Men många har ju samlat i ladorna nu ett helt år så det blir nog rusning oavsett prisnivå!
Vilket mörker att behöva ta emot föderskor när platser saknas! April är väl högsäsong, ack dessa sommarsnickrade barn...Min dotter född i april, dotterdotter likaså...
Kramen

Klimakteriehäxan sa...

Å så underbart med lite shopping i NY ... har inte varit där på fyra år tror jag, och det ser verkligen ut att dröja till nästa gång!

BP sa...

Håller med Paula! Tror resebokningarna kommer gå i taket när pandemin är slut - inte för affärsresor, men definitivt för privat- och nöjesresor. Dessutom har man ju samlat pengar på hög i drygt ett år vid det här laget, mera om ett halvår så...

Men du har i alla fall massvis med minnen att falla tillbaka på. Det har jag också, som tur är. Men jag tycker så synd om alla som t ex gick i pension ifjol och planerat - "resa vill jag göra när jag går i pension".

Man ska aldrig skjuta upp nåt till efter pensionen, för det blir då aldrig av... Är sååå himla glad att jag/vi levt som vi gjort:-)

Znogge sa...

Vilken jobbig natt och så beklagligt att ni inte har tillräckliga lokaler. Hoppas du kan njuta av lite ledighet nu.

Kram

Ama de casa sa...

Härliga minnen! Mindre härligt att det ska vara så hektiskt på jobbet... Dom måste ju för fasen utöka antalet platser och personal!
Kram

Guldkryckan sa...

Tror att resebolagens appar kommer att krascha helt ju närmare vi kommer dagen då covid är under kontroll.
Kommer att delta i det projektet, jag lovar ;)

Tuff natt på din arbetsplats, alltså, ni är ju fantastiska på att "få till det" måste jag säga.

SV: Tydligen är det bara vissa postnummer som fått det ännu om jag förstått det riktigt.

Ha en fin dag nu.

Ditte sa...

Skönt med en ledig kväll. Verkligen behövligt. Och era jobbpass är riktigt krävande och ni förväntas ju dessutom att trolla med knäna.
Vilket fint minne som dök upp. Tur man har dem och bilder att pigga upp sig med ibland.
Ja, att resa....Visst längtar jag också.
Kram och trevlig tisdag.

Ami sa...

Usch vilken tung natt för er!
Skönt med en ledig kväll då förstår jag!
Kram

Susanne sa...

Hoppas att du har hunnit med lite återhämtning efter din intensiva helg.
Jag längtar så efter att få resa.
kram

Annika sa...

EN tung natt. Igen.
Så ofta ni har det så :-(
OCH så dessa politiker som inget fattar fastän Sthlm bara växer ...

Ja, vi får se när gränserna mot US öppnar för turister igen ...
OCH de mot Europa. Har en en kompis som planerar en resa till Holland i sommar härifrån. Tror faktiskt inte att han kommer att kunna åka.

Rosevin ja ... haha ... NOPE, NOPE och NOPE. SÅ inte min grej. Kul att du inte heller är förtjust i det.
Vitt vin funkar ibland, om det är väldigt varmt. Prosecco och Cava etc funkar alltid.
OCH det gör rödvin också, såvida det inte är brännande hett.

Kramar!!

Carita Liljendahl sa...

Är säkert många som tänker som du - då det gäller att resa.
Men fint att det blev lite shopping som gjorde måndagen glad! Tack för att du är med i Glad måndag-gänget!