fredag 27 december 2019

En del av mitt hjärta...

Jag är inte ledig mycket nu mellan nattpassen, så då får man passa på att göra saker på sin lediga tid. Fick med mig väninnan att se den  nya filmen "En del av mitt hjärta", en riktig feelgood film som kallas för en romantisk musikalkomedi, och jag kan verkligen instämma! Tomas Ledins musik och en somrig härligt rolig story. Väninnan var lite skeptisk, men tyckte också om den, man blev så glad i sinnet när man gick därifrån, då har filmmakarna verkligen lyckats!

Blev bjuden hem till väninnan och hennes sambo, de har minsann en storvuxen gran hemma!

Åt en ljuvlig pizza där med bl.a grönkål och valnötter.

Mums så gott!

På vägen hem genom natten så mötte jag en tomte på en balkong. Å apropå balkong,gick förbi grannhuset där branden var igår på en balkong, och där var det väldigt svart av sot, men skönt att det inte blev värre!

En väldigt trevlig fredag går mot sitt slut, i morgon kväll är det dags för jobb igen, maken påbörjade sin jobbhelg redan idag.

4 kommentarer:

BP sa...

Du har så rätt att passa på när du väl är ledig. Trodde ju igår att du skulle jobba natt nummer 3, men som tur var hade jag fel.

Skoj att ni båda gillade filmen. Å pizzan var då verkligen en annorlunda variant med grönkål och valnötter, gott!
Å tomten på balkongen påminner om Amas tomtar i Spanien, fast den du upptäckte var aningen större;-)
Så skönt att det "bara" blev sot på balkongen, det kunde som sagt ha kunnat bli mycket värre. Grannarna lär ändå få betala en bra slant för reparationerna...

Ama de casa sa...

Den filmen vill jag se! Troligen får jag göra det nån gång lååångt i framtiden :-)

Pizzan såg jättegod ut - spännande med grönkål på den.

Så dom tjuvaktiga inbrottstomtarna härjar även hos er? ;-)

Hoppas du får en fin dag och en lugn natt!

Znogge sa...

Det låter som en film helt i min smak så den måste jag se.
Så skönt att branden inte blev värre än så i alla fall.

Kram och ha en fin lördag nu på alla plan.

Ditte sa...

Vad trevligt med ett biobesök och inte bara det utan dagen i sin helhet. Har bara sett reklam för filmen men inte sett den. Tack för din recension.
Läste via den länk BP lade in hos dig om branden och skönt att dte inte blev värre. Hade ju kunnat gå riktigt illa.
önskar dig nu en lagom lugn jobbnatt.
Kram