fredag 13 december 2019

Lucia fredag den 13:nde och fem en fredag

Jag som var så glad att hostan har blivit bättre, fick sätta mej i soffan i natt igen, galet med den nattliga hostan. På dagen hostar jag nästan ingenting! Lagom till lunch åt jag frukost idag och såg på svtplay och deras luciamorgon från Gränna, sååå mysigt!


Känner ni igen huset, just det, läkarhuset vid Odenplan, dit jag var på ultraljud i tisdags, detta foto (taget av Tommy Gabrielsson från gruppen "Det gamla Stockholm" på Facebook)) är från ett tidigare år, och det spelades in en film...vet ni vilken?

Denna luciadag så är det dags för mej att jobba igen, hoppas på en rimlig helg på jobbet!

Hänger på Elisas "Fem en fredag":

  1. Vart skulle du kunna gå där alla visste ditt namn?  Hm, borde ju vara på mitt jobb, men det kommer nya kollegor hela tiden, så nuförtiden vet jag inte om alla kan mitt namn, jag kan ju inte deras!
  2. Vart går du för att vara runt folk men utan att behöva prata eller bli igenkänd? Bor ju vägg i vägg med den stora gallerian Mall of Scandinavia, ingen risk att bli igenkänd där! 
  3. Vart kan du gå för att känna dig hemma, utan att det är ditt eget hem? På Friskis&Svettis i Sollentuna kanske, har ju varit ledare där i 16 år...
  4. Var äter du mat när plånboken är tunn? Hemma , troligen lagar jag en linssoppa, billig och god mat!
  5. Vad är ett känt ställe du önskar fanns i närheten av dig? Hm, vi har ju ganska nära till MoS och Friends Arena och där finns nästan allt! Möjligen skulle jag vilja ha ett F&S närmare mej!

7 kommentarer:

znogge sa...

Så trist att hostan kom tillbaka i natt igen. Men det är så typiskt att när man lägger sig ner i värmen då kommer den.
Jag tycker att ni verkar bo bra och ha nära till det mesta men visst kan man önska vissa saker.

Kram och god luciakväll!

BP sa...

Filmen fick jag faktiskt googla - Mannen på taket kanske? Älskar den gamla Volvon:-)
Osis med "natthostan". Inte bra om du får hosta dig genom kommande nattpass. Håller tummarna att du slipper, och att du har en lugn natt.

Jättekul att du nappat på "Fem en fredag" du också.

Gillar dina svar och håller med om att linssoppa är både nyttig och riktigt god. Du önskar dig F&S och jag vill ha Tele2 arena i Täby;-)

Geddfish ♥ sa...

Gillar linssoppan och påminner mig om att jag har linser att koka, det är bara att sätta igång ;)
Önskar dig all frånvaro av hosta! Kram

Ditte sa...

Illa med hostan som inte ger sig och ställer till nattsömnen.
Filmen tror jag kan vara "Mannen på taket". Är inte säker.
Kul att läsa svaren på frågorna och jag funderar för egen del. Var ju i trakterna av MoS i onsdags. Blir nog en tut dit i nästa vecka också.
Önskar dig en lugn jobbnatt.
Kram

Mia Halvarsson sa...

Jag tror att filmen är Bo Widerbergs "Mannen på taket", visst var det Carl-Gustaf Lindstedt som spelade huvudrollen i den?? Jag må ha fel i alla gissningarna men det står jag för :D
Men förbaskade hosta då!!! Du måste ju vara helt trasig inuti snart, så jobbigt! Hoppas att det bättrar sig SNART!!

Anki sa...

Kluriga frågor och även om jag inte deltar själv så brukar jag fundera på hur jag skulle svara ...
Så tråkigt med hostan ... hoppas helgen ändå blir hyfsad för dig.
Kram

Ama de casa sa...

Mannen på taket! Och det visste jag innan jag googlade. Tyckte den var bra och det var kul att se Carl-Gustaf Lindstedt i en seriös roll också.

Kul att du har hakat på "Fem en fredag"! Det är alltid så roliga och kluriga frågor i den utmaningen. Braiga svar!

Hoppas hostan har bestämt sig för att ge sig av på riktigt nu! DUM hosta!