måndag 30 november 2020

Glad måndag

Efter tre nattpass och ett jympapass så ser man så här glad ut! Glad att helgen är över, och avslutade det med en härlig förlossning med en fantastisk födande kvinna och hennes peppande partner som spelade rolig musik på rummet. I brist på uskor i natt, fick jag bistå en ny barnmorska och vara hennes uska/ assistent, jag var mest rädd att glömma titta på klockan när barnet föddes, är ju så van att "min " uska har koll på klockan! Men jag lyckades! På mitt jympapass var det "fullt" i kväll, och även någon som stod på väntelistan, kul! Men numera får det bara vara 8 motionärer på passen. Fråga mej inte var jag fick energin ifrån, men kvällens pass gav en extra kick ( mot förra måndagen då det bara kom 3 stycken!)

Ikväll kom en leverans från City Gross med 4 snabba middagar för två som jag bokat med rabatt, ska bli spännande att smaka!

Länge sedan jag la ut en bild på Molly, se sån stil hon har ikväll!
Carita håller i temat "glad måndag"

Orsakullan undrar så här på novembers sista dag : 30. Sista november, vad gör du idag?
Sovit efter nattpasset och sen ser ni i bloggen hur kvällen avlöpte!!


7 kommentarer:

BP sa...

Blir så glad att se din selfie snygging:-) Jättekul att det blev åtta motionärer till ditt pass. Tycker nästan synd om den stackars nionde personen som inte fick vara med i den stora salen...

Så givande med en "fantastiskt födande kvinna". Inte att jag vet vad du menar, men jag gissar att hon skrek och ojade sig mindre än man brukar göra, och att hon följde era rekommendationer till punkt och pricka. Kul med en partner som spelade rolig musik på rummet. Skoj att man får spela musik och kul att partnern fick vara med under förlossningen - tänker på Covid-19 här. Åsså kan jag inte komma överens med mig själv om det var ett svenskt eller ett utländskt par ett hetero eller ett gay par som du pratar om. Men glad blev jag iaf:-)

Å du, säg inte att du och din man som båda är trådsmala och vältränade äter ViktVäktarmat - då DÖR jag och undrar varför jag beställde hem en mongolisk BBQ ikväll;-)

Äventyret framtiden sa...

Jag håller med BP, selfie-snygging är det rätta ordet! :)
Du beskriver dina pass så fint, så jag blir glad i kubik nu på tisdagsmorgonen. Jag har mycket att läsa här på din sida, har ju varit lite frånvarande ett tag.
Härligt med härlig förlossning, med musik och ett nytt liv som kom till världen.
En låda viktväktarmat skulle inte sitta helt fel här hos oss heller.
Ha en glad tisdag! <3

Znogge sa...

En bild på Molly passar alltid in en glad måndag. Hoppas du kan njuta av lite ledighet nu.

Kram

Ami sa...

Härlig bild på dig!
Och Molly vet verkligen hur man slappnar av ��
Kram

Guldkryckan sa...

Min kommentar försvann, jag provade använda mobilen igen, nu måste jag väl ha lärt mig att det inte fungerar? ;)

Fint arbete du har som får hjälpa barn till världen, men jag förstår att det är ett "tungt" arbete, men det ger ju så mycket inombords...antar jag.

Viktväktarna var min mor med i på 80-talet om jag minns rätt, totalt värdelöst sa hon men hon tappade ett kilo eller två iallafall.
Sådan där mat tycker jag är intressant, man kan ju äta i princip vad som helst fast med måtta, då fungerar det.

Ha en fin eftermiddag med Molly, hon är bäst. :)

Ditte sa...

Så roligt att det var full på ditt gympapass! Och jag kan förstå det. Du är så entusiastisk och tycker om att leda det. Givetvis speglar det av sig. Bilden är så härligt pigg.
Och roligt med en lättsam förlossning också.
Vad gäller viktväktarmaten så ska det bli roligt när du "utvärderar" den vad du och maken tycker. Men praktiskt med färdigtänkta menyer är det ju- Jag är liksom inget "fan" av viktväktarna. Så kanske är jag väl grinig. Funderar alltid på varför man ska betala för att väga sig. Bättre då att jobba mer med att röra sig mer och inte helst äta mer än det man gör av med. Kostnadsfritt dessutom-
Maja ser så avslappnad ut och verkar ha behagliga dagar.
kram

Susanne sa...

Vilken härlig bild på dig, blir alldeles glad. Jag brukar boka VV-kassen och det är oftast riktigt gott.