onsdag 11 november 2020

Onsdagssömn

En bild som dök upp bland minnena på facebook idag... och visst vägrar vi vinter, eller hur?
Maken har köpt nya sängbord till vår nya höga säng, de gamla sängborden är alldeles för låga ;-D

Ni ser Molly där i hörnet va?  Men sovrummet var ockuperat av mej idag, sov ända till kl 13.40!!! Trodde inte det var sant när jag vaknade, ett tag trodde jag att jag jobbat i natt? Har alltså sovit i 12 timmar, behövde visst det! 

Ännu ett härligt minne dök upp från förra årets gay-bröllop på Irland! 
Kvällens Molly-bild, en riktig knäkatt har vi fått, och hon föredrar makens knä, hihi!

Orsakullan undrar idag: 11. Vilken är den favoriträtt? Oj, jag har många favoriträtter, allt från sushi  till sommarens grillade kyckling/kött . En delikatess som det var ett tag sen jag åt är surströmming!
 

9 kommentarer:

BP sa...

Japp, du behövde dina 12 timmars skönhetssömn. Jag menar din sömnrytm var ju totalt rubbad i några dagar, så nu har du kommit ikapp - förhoppningsvis. Men sedan väntar troligen nattjänstgöring igen... Men en sak är ju solklart - så här års missar du ingenting ute...

Tänk att ni åkte till bröllopet på Irland. Vilken grej det var. Minns dina inlägg. Är så glad att killarna valde gifta sig 2019 och inte väntade ett år...

Å sååååå typiskt att Molly föredrar din mans knä. Det sägs att katter och hundar har det på känn när en människa egentligen inte vill ha dom i närheten - hahaha:-)

Svar: Visst var det tvåan i ett av Nora tornen jag visade. Undrar vad dina läkare tjänar. För lägenheter högst upp är då inte lika "billiga" som den jag visade. Men billigt är ju relativt...

Znogge sa...

Jag vägrar gärna vinter jag med men helst vägrar jag Covid-19!
Vi fick också köpa nya sängbord när vi köpte sängar för våra gamla var för låga.

Kram och god torsdag!

Anki sa...

Tror du behövde den långa sovtiden!
Vintern får gärna vara snöfri för min del ... undantaget julafton :)
Bra med nya sängbord. Härliga Molly! Sixten ligger helst i Lasses knä ... men sover hos mig :)
Kram

Geddfish ♥ sa...

Jag köpte nytt sängbord när jag köpte min nya säng! Perfekt.
Vilken tur att Molly hittade hem igen så ni får lite goss med henne. Alla katter är inte lika keliga. Vår Mia var nog en liten utbrytarkatt egentligen som helst ville vara i skogen.
Kram!

Ama de casa sa...

Ja du behövde verkligen den sömnen skulle jag tro. Hoppas du är i fas nu.
Oj vad hon har vuxit, Molly! Hon ryms kanske bättre i makens knä nu ;-)

Ha en bra dag!

Tove Olberg sa...

Vägra vinter? Inte då. Få se vad jag får i år här nere i södern. Förra året blev det bara 4-5 dagar. Annat uppe i norr.
Den tavlan över nya nattduksborden på gång gillar jag! Finns ett huvud :-)
MOlly linsluskatt... BLoggbesöken blir mindre framöver så jag har lite annat jag vill ge tid, men skyltsöndager undantas :-)
Må gå gott!
Kram

Ami sa...

Ja, vinter vägrar jag. Även om jag just nu befinner mig i Sverige...men bara för ett tag. Skönt att du kunde sova ut ordentligt! Kram

Guldkryckan sa...

Molly är ju bara såååå fin, mer bilder av denna fyrfoting eftersöks av undertecknad, tackar för det i förhand. ;)

Gillar ju snö jag som jag skrivit tidigare men det kan väl vara ganska skönt att slippa också antar jag...speciellt yrkesmässigt.

Ibland blir det en tolvtimmars här också men det är verkligen inte ofta, det blir väl när kroppen säger att den behöver det.

Ha det bäst nu.

Ditte sa...

Så fint och skönt att du nu kunde få sova ut. Sängborden får komma på plats när du är vaken- Ler lite igenkännande att även vår nya säng, modell högre, nog också kommer att kräva nya sängbord. De vi har är på gränsen vad gäller höjden.
Och visst vågar jag också vägra vintern. Om jag inte är på skidsemester för då vill jag ha bra skidåkarsnö; sol och några grader minus.
Jodå,visst vill Molly vill vara med på ett hörn. Eller i knät.
Åh! Jag minns det fantastiska bröllopet på Irland. Ett fantastiskt minne har du ju härifrån.
Kram och trevlig kväll.