fredag 1 januari 2021

Nytt år och fem en fredag

Här kommer lite mer bilder från gårdagen. Vi började alltså på Ice bar där vi drack champagne ur isglas.

 

Man fick låna både en varm jacka och handskar ( handsprit fanns att tillgå)



Så var det dags för nyårsmiddag på Nordic Light Hotell, eller ja restaurangen hette Lykke.
På med nyårsstassen...

Popcorn med brynt smör och riven parmesan var mycket gott.



Den kallrökta hälleflundran var supergod, lustigt nog fick jag pyttebitar medans maken fick enorma bitar ( vi delade lite på den).


Kalventrecotén var tyvärr lite för seg, men tillbehören var väldigt goda.


Karamellflarnet var det enda som gick att äta på desserten...
Man kan inte bli nöjd med allt på en färdig nyårssupé.



Såklart hade jag valt ett lite bättre rum med badkar!
Beställde upp en vickningsbricka på rummet...den smakade mums! Stora gröna oliver syns inte för brödet står i vägen ser jag nu.
Klockan närmar sig 12...
Vi är redo för det nya året...
Såg inga fyrverkerier, mer än från grannens balkong...Gott Nytt År!

Njöt av en mycket god hotellfrukost i morse ! Tog det lugnt på hotellrummet, sen utcheckning, ute regnade det. En Ubertaxi hem till en kelig Molly som väntade på oss.

Elisamatilda kör på med fem en fredag, och jag hänger på. Temat är Gott Nytt 2021

1. Vad var det bästa med det här året? Elisamatilda menar alltså året som gått, och nåt roligt som hände var ju att vi blev med katt igen!

2. Vad ser du fram emot med ett nytt år? Hoppas såklart att denna pandemi lugnar ner sig. Ser fram emot det, och att vi kan börja resa igen.

3. Vad var din största upptäckt under året?  Att fylla 60 var inte så pjåkigt, och att en kattunge är livligare än vad jag minns!

4. Hur blev det ett kärleksfullt år?
 All njutningsfull tid med våra söner och flickvänner, dagarna på landet och inte minst resan med dem alla till Tällberg!

5. Vad tar du med dig från 2020 in i 2021? Ett hopp om en normal vardag igen!

God fortsättning på det nya året!














9 kommentarer:

BP sa...

Alltså en sak som jag aldrig fått svar på är hur man kan dricka alkohol ur ett isglas utan att läpparna/tungan fastnar på glaset. Det får du förklara någon gång.
Sedan är du himla snygg i din stass, trots att den är svart. Det är nog första gången du är i helt svart om jag minns rätt.
Maten däremot var inte alls i min smak. Men jag gissar att hotellet inte var direkt fullbelagt, så då kan det nog lätt bli lite sisådär med nyårsmaten. Huvudsaken är ju ändå att man slipper laga mat själv och att man vill ha en break från allt vad corona heter...

Skrattade gott åt dina fötter i badkaret - hahaha:-) Ja du, den lyxen njuter jag dagligen av, varje kväll närmare bestämt:-)

Hotellfrukosten i engelsk stil är mera i min smak. Jag pratar om den vänstra tallriken alltså;-)

Alltså att du nollade i år är otroligt med tanke på hur du ser ut på din selfie. Herreguuuu du ser ju minst 20 år yngre ut. Å din man är ju lika väl konserverad som du så. Vilket härligt par ni är:-)

God fortsättning:-)

Mrs Calloway sa...

så härligt att fira nyår någon annanstans och låta någon annan laga maten. och visst ser en fram emot 2021 och ett mera normalt liv. längtar efter att få träffa barn och barnbarn igen. vill också gärna göra den där resan till Kyoto som inte kunde genomföras i höstas.god fortsättning på det nya året!

Ditte sa...

God fortsättning!
Och vilken himla trevlig idé att boka in en hotellvistelse och byta miljö. Verkligen lyckat! Så även med ett mer bekvämt rum.
Vad gäller maten kan det nog vara så att en meny kan variera i kvalité. Och inte minst en nyårsafton. Och jag vet ju att du inte direkt är förtjust i chokladdesserter.
Smart att beställa upp lite tilltugg inför 12-slaget.
Hotellfrukosten verkade ha "allt" och lite till.
Härliga bilder!
Kram!


farmor/mormor Hanneles bokparadis sa...

isbar hade vi på Liseberg men maken ville inte... jag passar sonens katt ibland när de åker skidor eller annat, mysigt. En bra ålder, jag vet... God fortsättning!

Ama de casa sa...

Vilket härligt nyårsfirande! Du är verkligen snygg i den lilla svarta :-)

Maten lät spännande, men lite skumt med popcornen kan jag tycka. I och för sig har jag ätit popcornluncher på terrassen men då har dom varit naturella ;-)

Ha nu en riktigt fin dag, denna andra dag på detta år :-)

Znogge sa...

Vilken härlig afton ni fick! Gott och festligt på alla vis :D

Kram

Paula sa...

Burr, ett kyligt avslut på året, ser härligt ut för en vinterälskare som jag! Ni är duktiga på att sätta guldkant på tillvaron! En riktigt god fortsättning på året, läser just att dottern är full av skråmor och bett från liten kisse, hihi
Kram från pörtet

Kina sa...

Vilket härligt GOTT NYTT ÅR! 🥂 ni hade.

Ami sa...

Vilket härligt nyårsfirande. Och popcorn till förrätt var något nytt, men det såg gott ut!
Kram och god fortsättning