söndag 24 januari 2021

Skyltsöndag

Godmorgon världen, sov till nästan halv fem och missade alltså solen idag också, men fick en halv semla till "frukost"
BP:s härliga skyltsöndag idag, och jag bjuder på skyltar från nätet.
Allting går och sälja med mördande reklam...

Okey....


 Vet inte om det är en arrangerad bild, men nog kommer man att tänka på texten till en låt av David Bowie!

Orsakullan undrar idag : 24. Vilken dag i månaden får du pengar? Jag får vänta till den 26 varje månad.

Dags för natt nr 3 alldeles strax!

11 kommentarer:

Åke sa...

Bra kämpat av dig. Leopardmönstrade bananer slår nog rekord. En semla till frukost var inte fy ska... men vart var den andra halvan?

znogge sa...

Snyggt skyltat som vanligt. Vilken alldeles delikat frukost :D

Kram och god söndagskväll!

Tove Olberg sa...

Fina skyltar och vilken härlig frukost, jag hade taget hela semlan :-)
Ha en god natt på jobbet!
kram

BP sa...

Nu är frågan bara om du tog med dig semlan hem från jobbet eller om det var din man som köpte en och delade med dig;-)

Älskar de leopardmönstrade bananerna. Hos ICA och även Hemköp hamnade dessa övermogna bananer också i en låda med skylten: Varsågod! Ta en banan. Skylten riktade sig till barn alltså...

Skylten för lågflygande flygplan är en höjdare (hahaha). Å visst påminner bilden med långtraderna om David Bowies "Ground Control to Major Tom", en av mina favon faktiskt.

Så du får lön den 26:e varje månad. Trodde att landstingspersonal fick sin lön först den 30:e. Så var det väl förr, eller har jag fel.

Tusen tack för en härlig Skyltsöndag och länken:-)

BP sa...

Glömde ju önska dig en dräglig natt!

Geddfish ♥ sa...

En temla till frukost *ler* Jodå, som min fd granne Sonia, numera 85 år, sa, när jag frågade henne om vad hon åt till frukost "jag tar en bulle till kaffet" sa hon och plirade lite lurigt. Jamen visst. Jag kunde nog tänka med en semla till frukost en enstaka gång!
Roliga skyltar som vanligt hos dig!
Kram

Ditte sa...

Kul skyltar och extra fastnade jag för de leopardmönstrade bananerna och "Hiding from the Wife/Husband".

En rejäl start blev det med en halv semla till frukost vid 16.30. Men energigivande var den säkert. Och god!
Önskar dig en ok. jobbnatt.
Kram!

Paula sa...

Urk för semla till frukost, förlåt mig...ja urk för semla överhuvudtaget, men jag unnar så gärna alla andra. Och numera finns de väl in minst hundra varianter också ...
Skylten från puben är bara bäst! Där kan man snacka om att få extra dricks som jag inte tror de skattar för, men skratta får man göra!
Kram

KajsaLisa sa...

Ussh vad sugen jag blev på andra semlan. Pubskylten har jag sett på riktigt någonstans men kan inte placera den.
Leopardmönstrade bananer, tja kanske en ny frukt :)
Skylten som varnar för flygplan var riktigt kul.

Ama de casa sa...

Haha! Underbart skyltat som alltid. Ding - dong skylten var himla rolig :-D
Fast Bowie-låten... Där hänger jag inte med alls, har inte lyssnat så mycket på honom.

Ha en braig start på veckan!
PS: En stor del av er hushållskassa verkar gå till semlor ;-) Fast den där kanske du hade smugglat med från jobbet :-)

Anki sa...

Härlig skyltning som alltid ... gillar de leopardmönstrade bananerna :)
Hoppas natten var bra!
Ha det gott!
Kram