onsdag 23 juni 2021

Hemresedag

 

Idag har vi jobbat så svetten lackade. Jag klippte gräsmattan, maken fortsatte att köra skräp till återvinningen. Sen var det dags att städa stugan, byta sängkläder, skaka mattor osv....
En fin fjäril hann jag fota som satt på täcket som vi hade ute på vädring.

Vi hann precis hem till Sverige matchen, och det var väl tur det, en sån spännande match det blev!
Nu laddar vi om för nästa match, och jag laddar för att jobba midsommarhelgen!

Orsakullan undrar idag :  Vad är dålig humor?
När man skämtar om olika funktionshinder, det är verkligen inte kul.








 

8 kommentarer:

znogge sa...

Då är ni plats i stan nu igen. Visst blev det en spännande match även om jag inte såg hela. Slutet var väldigt rafflande ja!
Vissa saker skämtar man helt enkelt inte om så jag håller med dig.

Kram och god kväll!

Paula sa...

Hoppas du får en skaplig jobbarhelg, här firas inget heller, allt är ju inställt. Men man kan ju njuta av den vackra blommande naturen som nu nått sin peak! Trevlig helg

BP sa...

Finns det nåt tråkigare än att städa en stuga/lägenhet när man ska lämna den. Ungefär som flyttstädning - inte ett dugg upphetsande...
Visst var Sverigematchen en höjdare. Trodde aldrig att Sverige skulle göra 3-2, men det gjorde dom och vann gruppen.
Å dödens grupp gick inte heller av för hackor. Tyckte otroligt synd om stackars Ungern som inte förtjänade att åka hem.
Men vila åttondelsfinaler med klassikern England-Tyskland. Och Ukraina borde vara överkomligt för Sverige kan jag tycka:-)

BP sa...

Svar: Vad tyckte din man? Höll han med mina åsikter eller är det jag ensam om att reta mig på kommentatorer. En som överraskade positivt är faktiskt Ola Toivonen. Han öppnar munnen bara när han har nåt att säga, men att bära en svart slips till blå kostym idag var inget bra val om man säger så...

PS. Ja, en jobbhelg under Midsommar är kanske inte idealisk, men jag hoppas att det blir en lugn helg i alla fall. DS.

Ama de casa sa...

Vi hade också hemresedag igår, men eftersom vi reste hem från ett hotellboende så blev det inte särskilt mycket jobb för vår del. Det är fördelen med att bo på hotell, faktiskt :-D Fast ni har det ju himla fint där ute på landet ändå, och jag tror inte att Molly skulle trivas lika bra på ett hotell ;-)

Matchen blev verkligen en riktig rysare!!!

Jobb nu i midsommarhelgen... Håller tummarna att det blir en lugn helg och att folk i ert upptagningsområde sysslar mer med att göra barn än att klämma ut dom... ;-)

Susanne sa...

Det är en speciell känsla att städa och lämna idyllen i stugan. Vet inte om du känner så men jag får en längtan tillbaka så fort jag åker därifrån.
Jaha, så du har inte heller några sysselsättningsproblem i midsommar... Inte jag heller. Sonen åker med kompis till Skåne, maken till stugan och jag till jobbet... Det är vår midsommar i år. Men jag räknar ner till semestern så snart så... Eller nästan snart... Det första gänget har ju precis gått på ledigt men tiden går fort. Önskar dig en lugn midsommarhelg på jobbet. Kram

Ami sa...

Härliga dagar, men mycket jobb också förstås. Allt ska ju skötas om. Hoppas du får en bra midsommar trots att du ska jobba!
Kram

Ditte sa...

En hel del att göra blir det ju när man delar stuga men å andra sidan är det ju så skönt att komma hit. Ja,att göra blir det ju även om man äger på för egen del.
Visst var det en spännande match. Och roligt att Sverige blev gruppsegrare.
Håller helt med dig om att skämta om olika funktionshinder är illa- Oacceptabelt tycker jag.
Kram!