onsdag 4 augusti 2021

Egentid

 



Idag var det dags för maken att jobba igen, så han åkte väldigt tidigt. Jag sov min skönhetssömn några timmar till. 

Idag har jag tagit itu med höstens jympapass , dags att leta efter musik! 
Tog en skön promenad med musik i öronen.
Passade på att sätta mig i solen den korta stund den dök upp mellan alla moln idag.
Kvällssolen…
Grannens vita katt kom med på bild. En lugn skön dag är tillända .

Orsakullan undrar idag: En dag ska jag…

…kommer att tänka på texten till Tomas Ledins låt:” En dag på stranden”
Där refrängen lyder: Det blir en dag på stranden 
                                  Morgnarna drar förbi
                                  Vi sjunker ner i sanden
                                   Låter dagen få bli som den blir
                                   Det kanske blir en lunch i skuggan
                                   En siesta, vad vet jag?
                                   Det blir säkert ändrade planer
                                   Hur som helst, det blir nog bra!

5 kommentarer:

Ditte sa...

Oj, då! Alltså lite mer moln i Roslagen än hos oss på Söder. Jodå, det kom en del moln ett par timmar på em men de blåste bort igen.
Skönt med en runda och med musik i lurarna. Och bra att komma i gång med hösten gympa pass.
Härliga bilder och där du har och det även är solsken i blick-
Och visst hoppas vi på fler sköna sommardagar. Gillar Tomas Ledins bit-
Ha det fortsatt bra.
Varm kram

BP sa...

Inte dumt alls med egentid en hel dag, även om jag tycker synd om din stackars man som måste gå upp "mitt i natten" för att jobba. Men han var ju ledigt under EM i fotboll så;-)

Helt underbara bilder, speciellt den där du njuter av solen. Idag var det faktiskt mera sol än moln här, så jag njöt jag med:-)

Blommorna i första bilden är såååå fina, åsså skrattade jag gott åt en sovande Molly på soffan i bakgrunden in den andra bilden:-)

znogge sa...

Egentid är verkligen inte fel alls och jag tror jag skulle behöva lit nu. Så härliga bilder från din egna dag!

Kram

Ama de casa sa...

Härligt med egentid ibland. Otroligt fina blommor och omgivningar! Och oj vad brun du har blivit :-)

Ha det toppenbra!

Anki sa...

Egentid ... åh så ljuvligt!
Ledins text är bra ... som det ska va!
Ha det gott!
Kram