tisdag 3 augusti 2021

Tomrum en tisdag

Idag åkte äldsta sonen och hans flickvän hem igen, de ska fortsätta semestern på västkusten. Så nu är vi ensamma på landet jag och maken. Vi njöt en kort stund i solen innan molnen tog över, men sen var det dags för OS- final i stavhopp! Duplantis grejade ju helt suveränt ett OS-guld! 
Det satt långt inne, men mot kvällen så tvingade jag mej ut på en joggingtur, slapp regnet idag. 
Maken åkte och handlade lite, jag beställde sushi till middag.
Molly ser vi knappt till här uppe vid stugan, men ikväll kom hon in och sov några timmar, nu är hon ute igen.
När jag skulle gå ut och fota solnedgången hade vi besök på tomten….
Molly stirrade tyst på inkräktaren när den snabbt försvann.

 …och jag fick en bild på solnedgången.

Orsakullan https://www.saramadeleine.se/2021/07/28/bloggutmaning-31-dagar-i-augusti-2021/   undrar idag: Berätta om ditt dyrbaraste köp…

 Vårt dyraste köp är bostadsrätten i Solna som vi bor i, den är vi jättenöjda med! 



7 kommentarer:

Paula Merio sa...

Hon är så otroligt vacker er Molly! Tänk så härligt att hon får sommarlov med en massa nattbus innan hon stängs in i lägenheten under en lång vinter igen. Lite så är det ju för oss människor också. Utevistelserna minskar hur mycket som helst när höstvindarna börjar vina kring öronen. Men än är vi inte där, nu tycker jag temperaturerna är perfekta! Fast, jag har inte lockats att doppa mig måste jag säga...
Kram

Ditte sa...

Så sköna dagar här på landet i Roslagen. Gläds åt fina bilder.
Molly är så fin och bilden där hon sitter och stirrar på inkräktaren är fantastisk. Förstår att Molly lever livets glada dagar här ute. Vilken frihet!
Såg också på fri idrott och vilken bragd av Duplantis. Enastående! Bra gjort med en joggingtur och skönt du slapp regn.
Sushi till middag! Ja, så gott. Var länge sen jag åt nu.
Och en fantastisk solnedgång såg du och kunde dela med dig av. Stort tack.
Vad gäller lägenheten är det ju en investering och förstår att ni är hur nöjda som helst med den.
Kram

BP sa...

Ja, vilken tur att det inte var strålande sol, för då hade nog troligen varken du eller jag suttit klistrade framför tvn och följt Duplantis. Helt underbart att se, och han var ju sååååå nära att slå världsrekord. Tror faktiskt att ha kommer lyckas med det i år. Att vinna "på beställning" som han gjorde är stort!

Tänk om Molly kunde prata. Undrar var hon skulle berätta för er var hon varit och vad hon gjort. Fantastiskt att hon kommer hem i alla fall. Hon verkar ha lugnat sig med rymningsförsök. Skönt!

Älskar rådjurssadel på tallriken;-) Å om jag tittar på Molly så håller hon nog med mig;-)

Ama de casa sa...

Så fin hon är, Molly! Kul att hon kan leva livets glada dagar ute på landet :-)

Och det verkar ni också göra, såklart. Fortsätt att ha det gott och glatt!
Kram

Ami sa...

Så härligt ni har på landet. Förstår att både ni och Molly trivs.
Kram

Znogge sa...

Så njutbart ni har det ute på landet, både ni och Molly. Visst blir det lite tomt när barnen åker men så är det bara.

Kram och god onsdag!

Anita-Malta sa...

Hallå från Cypern!! :)

Du ser minsann lika pigg och fräsch ut som vanligt, minns inte när vi sågs på Malta men många år har gått nu.

Ljuvliga bilder från ert lantställe, vad fint ni har det och Molly är ju hur söt som helst.

Ja, vi har lämnat Malta och har sålt vår bostad där. Efter tjugo år på ön känns det bra att börja om på något nytt, företaget har vi lagt ner så nu kan vi bara "softa" :)) Inte mycket annat att göra just nu när det är värmebölja och nära 40+ pust!!!

Vi har inte bestämt ännu var i Paphos området vi ska bo men det kommer vi säkerligen på med tiden. Har du varit på Cypern?? Vi var här på en minisemester för fem år sen och vet egentligen ingenting. Hahaa... spännande är det iallafall.

Kramar från Anita❣