tisdag 8 februari 2022

Selfiedags omgång nr 6

 

I mellotider kommer det upp många minnen på facebook, bl.a detta minne från Linköping. Herreys var med i någon mellanakt där, ni känner väl igen dem?


Alltså dags för mallen till den sjätte omgången av SELFIE, tolv "nyckelord" och svaren hänger ihop genom att sista bokstaven i första svaret blir första bokstaven i andra svaret o s v. Du kopierar och lägger in dina egna svar och är precis så kortfattad eller mångordig som du har lust med!  Klimakteriehäxans härliga ordlek. 

1. Min hobby: Blogga, jympa ,jogga, resa (allt slutar på a! )

2. På huvudet: Angoramössa (låter varmt och fint )

3. Tidsfördriv: Alfapet ( visst är det ett annat ord för Wordfeud som jag gillar)

4. Dryck: Tequila (helst då i en Frozen  margarita)

5. Bok jag aldrig glömmer: Alla vi barn i Bullerbyn (fast troligen minns jag mer filmen, den första filmen som gjordes 1960) 

6. Älsklingsmat: Nigiri (japanska namnet för den sushi där man lägger på lax eller räkor på den där riskudden)

7. Häftig person: Ingrid Bergman, vår svenska skådespelerska som gjorde karriär både i Sverige och utomlands, glömmer aldrig boken om henne :" Mitt liv".

8. Dit längtar jag: Norrtälje ( eller rättare sagt, stugan på landet, som ligger i Norrtälje-trakten! )

9. Plagg jag avskyr: Elektriska silkespolon ( statisk elektricitet ni vet, minns silkespolon i ungdomen som lätt blev "elektrisk)

10. Lagar aldrig: Nasi Goreng ( har aldrig gjort det hittills i alla fall, men äter det gärna)

11. Pasta: Gnocchi

12. Alltid i frysen: Is ! ( enkelt svar!)

Orsakullan undrar idag : 

  1. Så himla söt!
  2. Vem kan vara sötare än mitt barnbarn!!!


13 kommentarer:

znogge sa...

Tja, det skulle vara något av våra ;-) Skämt åsido, han är ljuvlig <3
Kul att läsa dina svar. Själv tycker jag det är en klurig utmaning så jag får se om jag får till den...

Kram och god kväll!

LillaSyster sa...

Men vilken liten goding =) Grattis!
Herrey´s ååå vad jag tyckte de var bra, de slog ju verkligen igenom över en natt! För det var ju på den tiden när mellot gick en kväll!!!
Nu orkar jag inte med mellot längre, fast vi var på genrepet ett år Linköping då maken fått biljetter genom jobbet -minns inte vilket år det var.
Bra svar på frågorna =)

LillaSyster sa...

Men det var det året Henrik Schyffert var utklädd till indian & bjöd på en rumpchock....på raden framför oss i genrepet

Geddfish ♥ sa...

Herreys, gud vad vi avgudade dem, både jag och mina döttrar! Gyllene skor, hade väl Sarah inspelat på band stup i ett, stup i ett.

Kul att läsa dina svar.
Den här killen som du visar upp, nästan lika söt som min nyaste Noah ;) ja, du vet. Söt, sötare, sötast. Grattis till sötnosen!
Kram!

Ditte sa...

Vilken ljuvlig bild på ert fina barnbarn- Så fin!
Kul också med mellobilden. Förstår att många roliga minnen dyker upp.

Kul att läsa dina svar. Och även hos dig är det en hel del svar som passat in även på mig.
Ja, Bullerbybarnen minns jag så väl. En forzen Margarita med tequila som bas tackar jag gärna ja till. Även nigrirullarna. Valde mella nStenmark och Bergman.
Och visst är det praktiskt med is i frysen.
Ha det så bra du kan.
Kram

BP sa...

Lilla Prinsen är bedårande:-) Å inte ett himmelsblått klädesplagg än. Eloge:-) Har Prinsen fått ett namn vid det här laget, eller är han fortfarande Prinsen. Ja, Prince kan han ju få heta i och för sig.

Kul att läsa dina svar. Å Tequila - där var vi helt överens. Det var vi visst med Alfapet också. Åt sushi ikväll, och även där är vi helt överens:-)

Har aldrig ägt en elektrisk silkespolo. Om jag tänker efter så har jag aldrig haft en polotröja alls. Men min man älskade dom, fast i bomull då. Å i år har de kommit tillbaka. Ja, mode går ju i cyklar...

Nasi Goreng innehåller ju räkor, så den rätten går bort för min del. Däremot gillar jag Gnocchi skarpt. Å konstigt nog så är det faktiskt Lidl:s Gnocchi som är godast - tycker jag då.

Klimakteriehäxan sa...

Ska avhålla mig från barnbarnstävlingen, men du fattar ju att mitt är gulligast eller hur ... :-D
Kul att läsa dina svar - och en frozen margarita tackar jag inte nej till, SÅ gott!
Tänk att du också läst boken om Ingrid Bergman, jag har nog aldrig stött på nån som gjort det (mer än jag då alltså).
Wprdfeud har ersatt alfapet i min värld, jag spelar hela tiden ...
Så roligt att kolla in din selfie!

Anki sa...

En alldeles underbar liten kille ... sötast för dig såklart! Själv har jag ju egna favoriter :)
Kul att läsa dina svar - men så mycket gemensamt har vi nog inte, jo Barnen i Bullerbyn :)
Ha en fin onsdag!
Kram

Ama de casa sa...

Självklart minns och känner jag igen dom dansande deodoranterna! På den tiden var jag Schlagerberoende :-)

Snyggt flätad selfie!

Och visst är han en riktigt sötnos, Prinsen :-)
Kram

Vilt og vakkert sa...

Heisann,heisann! Jeg var på quiz i går, og der var et av spørsmålene: Hva er navnet på sushi-retten der rå fisk ligger oppå risen. Hadde jeg lest ditt svar før det, kunne jeg ha svart. Heldigvis var det en annen på laget mitt som kunne svare rett.
Og du har også en pastarett jeg ikke kjenner til, må sette meg inn i de ulike pastarettene, forstår jeg!
Sjølsagt husker vi Herreys, men hadde ikke kjent dem igjen!!! Ha en fin kveld ;:OD)

Paula Merio sa...

Ingen i hela världen kan vara sötare än din lilla prins!
De flesta av våra verb slutar på a, så det är knepigt att försöka undvika den bokstaven när man svarar på frågorna... Men du har ju gjort det galant. Nigiri var ett nytt ord, min dotter äter bara nigiri, alltså bara ris med lax på, inte ens räkor duger. Vänta du bara, snart är det åter sommarstugetider, ljuset har redan ändrat karaktär, så himla skönt. Nasi goreng lagade jag ofta när jag bjöd hela familjen exet plus hans barn och hela min skock, lite pyssel men himla bra mat till många när allt serveras i en enda gryta.
Kramen

Annika sa...

Jag dör vad söt han är!!
Vilken dockbebis!!
ÅÅÅÅ vad mysigt det måste vara att ha en sådan liten i familjen!!
Underbart söt.
DET var bra att du hojtade om det här så att jag fick se honom, gullig!!!


Sen ja, äskar också nigri, blogga, resa.
Fast jag gillar margarita on the rocks :-)
Ingrid B, ja hon var verkligen en stjärna.
SILKESPOLON ja, omg!! JA, jag hade två, en rosa och en stålblå. Otäcka bägge två, haha.

Kramar!!!

Åke sa...

Blogga, jympa, jogga och resa var ju inte otippat :) Alfapet måste jag allt ropa fram till mim Lill Plutt. Trevligt att få ta del av dina svar. Barnbarnet = Sött såklart. Krya på dig med läkningen.