torsdag 30 juni 2022

Njuter på landet

Min man åkte tidigt från stugan i morse för att komma i tid till jobbet vid halv sju .

Jag började min dag med en promenad, sedan ett bad innan det blev dags för brunch…


Sen lyssnade jag på min talbok en stund i solstolen..
Sen flyttade jag till hängmattan, men där blev det för varmt…
..så jag flyttade till den andra hängmattan i skuggan…
Vattnade tomatplantorna, och alla växter som svägerskan har planterat , en väldigt varm dag idag så det blev en tur till ner till sjön! 
Rosorna har börjat blomma…
Det finns flera som vill ha vatten, ikväll såg jag denna vinbergssnäcka . Framåt halv nio på kvällen kom min man hem, nu har han bara ett pass kvar innan hans semester börjar! 









 

7 kommentarer:

BP sa...

Du har troligen haft varmare än vi här i Täby. 27 grader som bäst. Kul med lite utspridda hängmattor på ert landställe, då kan du ju alltid välja bort hettan... eller skuggan.
Älskar första bilden. Gissar att det inte är dina fötter snyggt upplagda på bordet;-) Men så omtänksamt av din man att lägga papper under - hahaha:-)

Äventyret framtiden sa...

Ser så skönt ut. Enda större rörelsen är mellan hängmattorna ;)
Så ska en semester vara.
Och snart har ni semester båda två.
Godnatt-kram

Ditte sa...

Låter som en helt perfekt semesterdag. Och du bestämmer ju själv över innehållet. Lagom omväxlande och skönt tycker jag.
Kram

znogge sa...

Det lät som en väldigt behaglig semesterdag, precis som det ska vara.
Ha en njutbar fredag nu!

Kram

Anna i Portugal sa...

Verkar vara en riktigt skön och avslappnad dag! Såna kan vi inte få för många av :)

Anonym sa...

Jisses, vilken jobbig dag du haft!
Du får väl ta igen dej i dag. :) :))

Ge maken en stor semesterkram fr
Ruth i Virginia

Freedomtravel sa...

När det är varmt ska man vila! :) Vi har haft lite väl hett för min smak vissa dagar (30-33), men nu är det lite svalare ... Ha det fint!