fredag 1 juli 2022

Finbesök på landet och fem en fredag


Idag när jag vaknade så regnade det äntligen, inte lite heller, men naturen blir glad. Jag passade på att sätta ihop en överraskning till Samuel och hans föräldrar som i  kväll kom upp till oss på landet, maken hämtade den lilla familjen efter jobbet .

 
Se där, jag lyckades få ihop denna roliga grej till vårt aktiva barnbarn. 

Förberedde för en grillkväll utomhus och hoppades att vi skulle slippa regnet, och det gjorde vi! 
Maken tyckte vi skulle fira in han och sonens semester som börjar idag ,med lite champagne! Vi fick en underbar kväll ute, och. Samuel blev väldigt nöjd med den nya ” leksaken”. 

Vi fick se en fin solnedgång , så mysigt att de är här! 

Fem en fredag som Elisamatilda   https://www.elisamatilda.se/  håller i har i dag temat : konsekvenser.

1. Vad skulle hända om du försov dig? 
Jag jobbar ju natt, så det är högst ovanligt att jag försover mig ;-)

2. Vad skulle du göra om du vinner storvinsten? 
Betala våra bolån till att börja med! 

3. Vad gör du om du missar bussen? 
Är det bråttom så kanske jag tar bilen istället, om den finns tillgänglig, eller så väntar jag på nästa buss.

4. Om du skulle låsa dig ute, vem kan släppa in dig? 
Min man är den som har de andra nycklarna, de tredje paret nycklar borde kanske nån av sönerna ha, men finns hemma hos oss!

5. Vad skulle hända om du fick strömavbrott? 
Leta fram ljus och tända upp. En och annan ficklampa finns det säkert också.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Inga stora konsekvenser alltså. Låter som om du borde lämna extranyckeln till en av sönerna.
Kul leksak för Samuel. Och så trevligt sig ha en stor del av familjen med på landet! Njut! Så vackra bilder!Kram

znogge sa...

Vilken rolig överraskning för Samuel och vilken härlig kväll ni fick! Klart att det var rätt att skåla in i champagne!

Kram och god lördag nu!

Hanneles bokparadis sa...

spännande att ordna utegrillning, vi har faktiskt haft regn på nätterna 🙂 att ha reservnycklar hemma gör inte mycket nytta... alla barnen har sina nycklar, och svärdöttrarna kan hitta den gömda reservnyckeln...

Anna i Portugal sa...

Vad härligt att ni slapp regnet! Att leva skuldfri är en enorm frihet, så det valet förstår jag mycket väl.

Anki sa...

Viken kul leksak du hittat till Samuel - förstår att han gillade den :)
Skönt att ni fick njuta av en grillkväll och en härlig solnedgång!
Kram

Ditte sa...

Vad roligt med besök av Samuel med föräldrar. Och kan tänka mig att den lille blev glad för sin fina leksak.
Skönt mu med semester för maken och sonen och klart att det ska firas.
Härligt också att set blev en vacker sommarkväll.
Konsekvenser? Tja, inte några allvarliga. Funderade för min del också. Men, nej. Kan dessutom inte låsa mig ute eftersom ytterdörren låses utifrån.
Önskar er nu en fin dag på landet.
Kram

Janerik Sundh sa...

Just det, borde jag som gammal bankman tänkt på. Självklart skulle jag löst in bolånet först och främst. Ska göra det när jag vinner storkovan på V75 i efteermiddag...
Ha en skön helg!

Geddfish ♥ sa...

En kul sak till Samuel. Jag vet att Noah har en rolig stol som han kan köra runt med och det går i många knutar under livligt prat😂

Jag var portad från Elisas blogg igår, vet inte varför.
Men jag tänker ofta på konsekvenser då jag bor själv.
Kram!

Violen sa...

Inga allvarliga konsekvenser för dig ! Fin leksak till barnet! Jag tycker man ska ta alla tillfällen i akt för att skåla i champagne, det ger en härlig feststämning.
Trevlig helg!

Guldkryckan sa...

Så oerhört fint ni har det där, inger ju viss inspiration till att lämna stan här under semestern.
Ja, missar man en buss kommer det ju allt som oftast en till ganska snart, fast jag hade nog gått mot spårvagnen istället för att vänta en halvtimme. ;)

Ha det nu fortsatt fint. :)

BP sa...

Trodde det var din man som var tekniker in din familj. Se, så fel jag hade. Den där roliga hopp-och-gå-grejen borde passa Samuel, speciellt om han är aktiv. Bra tänkt där!

Nej, som nattarbetare är det aningen svårt att försova sig. Å med tanke på hur nära du bor din arbetsplats kan du ju även cykla eller promenera ditt.

Alltid smart att ge nycklarna till någon i närheten som är lätt tillgänglig om man har oturen att låsa ut sig. Har faktiskt alrig lyckats med det, konstigt nog. Maken inte heller... än;-)

Äventyret framtiden sa...

Undrar vem Samuel släktas på? Månne det är hans aktiva farmor? ;)
Teknisk är hon också.
Det där med extranyckel har vi inte kommit underfund med hur vi ska göra ännu. Funderar hela huvudet runt...
Det löser sig förstås.
En fin helg önskas!
Kram

Helén sa...

Det hade onekligen varit lite märkligt om du försov dig till ett nattpass!😊 Så mysigt ni verkar haft det med grillkvällen som klarade sig utan regn.

Paula Merio sa...

Ja nu när räntorna går upp vore det väl bra att slippa bolånen! Någon lycklig i Finland vann på lotto igår, 14 miljoner, EURO! typ över 100 miljoner kronor!
Galet! Så mycket pengar behöver ingen, borde finnas ett tak o istället ge fler vinstchanser..tycker tråkiga Paula, hihi
Kram