måndag 26 december 2022

Annandag Jul

Facebook påminde mej om en julafton på vår gamla förlossning 2017...


I natt valde jag att sova i gästrummet, så "Killen" inte skulle känna sig så ensam. I vårt sovrum vill min man inte ha någon katt nämligen.

Annandag jul och lagom till min man kom hem från jobbet så kom Lilla familjen på besök, det blev både fika och middag här. Så mysigt att träffa dem , inte minst Samuel, som lär sig nya saker varje dag! 

Orsakullan undrar : 

  1. Hur planerar du ditt nyår?
  2. Det är planerat sen länge, jag har fått nyårshelgen på min lott vad gäller jobb, så jag jobbar alltså hela helgen.

 

8 kommentarer:

BP sa...

Vad gör man inte för en katt - hahaha:-) Som du förstår håller jag helt med din man - inga katter i sovrummet. Inte i köket heller om jag tänker efter;-)
Så skoj med Lilla familjen som kom på besök. De har delat upp sig rätt så bra den här julhelgen.
Å så typiskt - du var ledig under julhelgen, alltså får du tjänstgöra nyårshelgen. Ja, vad ska man säga. Tror nog du är nöjd att det inte var tvärtom, eller!?

Äventyret framtiden sa...

Undra på att Killen trivs! :) Men så där skulle jag också göra om Killen inte fick sova med mig och maken i dubbelsängen. Hos oss har katten möjlighet att sova mellan oss om vi hade en katt. Egen dyna emellan brukade det vara...:)

Allt gott!
Kram

Anna i Portugal sa...

Du skämmer bort Killen ordentligt, med all rätt. Vi har inte bestämt vad nyår blir här, men troligen lagar vi god mat i alla fall :)

Ditte sa...

Gulligt av dig att sällskapa med "Killen". Hoppas han uppskattade det. Eftersom jag är ovan och lite rädd för katter hade en katt inte fått sova när mig. Men maken är stor kattvän så han hade säkert lagt sig i ett ev. gästrum. (Nu har vi inget, men soffan i vardagsrummet hade säkert fungerat. En bäddsoffa. )
Vad roligt med Samuel och hans föräldrar på besök. Och visst r det så att han lär sig nya saker varje dag.
Nyår? Tja, lite tankar finns....
Kram

Anonym sa...

Så mysigt det låter att sova tillsammans.
Att jobba på nyår kanske är trevligt det med? Tänker att det är lite speciellt att vara med de nyfödda precis in i det nya året :)

znogge sa...

Ja, då vet du vad du ska göra på nyår i alla fall. Minns för två år sedan när äldsta fröken var på BB...

Kram och god tisdag!

Guldkryckan sa...

Här har katterna fritt tillträde till alla rum men jag förstår din make, det blir ju lätt lite hårigt. ;)
Jobba på nyårsafton får man ju göra ibland beroende på vilket yrke man har.

Ha det bäst nu.

https://rendahlispanien.wordpress.com/ sa...

Så mysigt med katten som sällskap! Och ännu mysigare med Samuel och familj på besök. Kram