söndag 11 december 2022

Skyltsöndag


 Vilken överraskning igår kväll när en kollega kom upp från förlossningen med denna present till mej! Jag har bestämt mej för att gå ur teamtränargruppen, det är ju ganska rimligt när jag numera inte jobbar med det akuta som kan hända under en förlossning, då får jag denna gåva som en avskedspresent, fint va! Jag blev så glad!

BP:s härliga skyltsöndag idag, börjar med denna från nätet, en underbar parkeringsskylt!


Vi fortsätter på jul-temat....
och vidare till Londons t-bana!


Oops!


Avslutar med denna!

Orsakullan undrar idag : 
  1. Tredje advent, och julen är nära. Hur långt har du kommit i julbestyren?
  2. Jomen, en bit på väg. Köttbullarna är klara , julkorten skrivna...beställt hem julklappar till Samuel via nätet, så det känns rätt bra. Men har en hel del jobbnätter kvar att göra, snart dags för natt nr 3...





8 kommentarer:

Paula sa...

Guldkula champagne har jag aldrig hört talas om. Ser mycket god och exklusiv ut, som alla champagne! Har du halsat i dig den än? Fick hjälpa grannen att öppna den här jultvålen förra veckan...hur kan man leva utan en jultvål??
Vet du vad sista skylten betyder förresten? Den finska texten betyder: Privat område
Kram

Äventyret framtiden sa...

Grattis till den fina Guldkula-champagnen! Så rart av dina kolleger att skänka dig den!
Paula hann före med att översätta så nu vet du vad den finska texten står för. Samma här på svenska, hahaha....jättekul.
Tomten måste förstås ha en reserverad parkeringsplats för sin släde och sina renar överallt där han far fram. Har inte sett den skylten här ännu.

Allt gott!
Kram!

znogge sa...

Vilken trevlig avskedsgåva så jag förstår att den var uppskattad.
Snyggt skyltat och parkeringsplatsen ör ju bara så gullig och rätt i tiden.
Önskar dig en god arbetsnatt nu.

Kram

Åke sa...

Fin present där. Den gröna lastbilen kan man ju tro kör för Postnord. En fortsatt fin vecka till dig.

BP sa...

Så gulligt av dina kollegor att ge dig en flaska champange. De vet precis vad du gillar:-)
Parkeringsplatsen för jultomtens släde - hahaha! Gillar folk med humor:-)
Hot snowman - ja tack och lov att det är flytande tvål och inget annat;-)
Älskar skylten från London tunnelbanan. Undrar vem som har satt upp den? Ja, jag ser att avsändaren är Londons borgmästare, men... hahaha:-)
Brings upptäckt av nya vägar var kanske inte så smart. Åsså kunde jag förstås inte låta bli att googla den finska skylten. Där blev jag riktigt överraskad - Yksityisalue betyder Privat område. Det blev nästan en antiklimax.

Tusen tack för många goda skratt i ditt bidrag. Stort tack för länken också:-)

Ditte sa...

Vad trevligt att du fick champagne. Fin uppskattning.
Snyggt skyltat!
Och P-skyltningen är hur bra som helst. Sista skylten skrattade jag också gott åt.

Önskar dig nu en tämligen lugn jobbnatt.
kram

Anna i Portugal sa...

Kreativ parkering för tomten med släde! Och parkeringen av lastbilen som söker nya vägar är ju klockren :)

KajsaLisa sa...

Ha ha, hur bötfäller man ett spöke. Som van Londonresenär vet jag att tunnelbanan precis som pubarna slår vakt om sina spöken. Om man vill tro på historierna är väl upp till var och en men dom är otroligt bra berättare.
Lägger upp lite trams eller dokumentär beror på vad man tror. Men det är bra berättat och välgjort.
https://www.youtube.com/watch?v=3Bf_bxfE5gw