torsdag 12 januari 2023

Sovtorsdag


 Denna skylt får bli dagens blogginlägg ( fast det inte är skyltsöndag!) Fotade den den 3 januari, och ja..jag har redan ätit en semla...på jobbet! Vi har ett bageri som förser oss med detta! Semmelätande maken har också hunnit få i sig två semlor! Oops!

Natten på jobbet förflöt inte lugnt, men jag hann i alla fall få i mig en smörgås mitt i natten, full fart på BB faktiskt, med provtagningar på barn, nysnittade mammor med feber osv...

Sovdag idag, dock blev det inte så många timmar, men känner mej pigg inför natt nr 2. 

Orsakullan undrar idag : 

  1. En bok som berörde mig…
  2. ...minns när jag som ungdom läste Anne Franks dagbok., den berörde mej...

6 kommentarer:

BP sa...

Sova var nog det bästa och klokaste du kunde göra denna gråa torsdag. Just ja - semlor. Är ju inte så förtjust i semlor, men wienersemlor gillar jag faktiskt. Tack för påminnelsen:-)

Önskar dig en dräglig natt nummer 2!

femfemman sa...

Bra att sova i gråvädret.
Ingen semla än. Få se när det kan bli.
Ha en fin arbetsnatt!

znogge sa...

Fastlagsbullar som vi säger här började säljas redan för jul men hittills har jag inte ätit någon. Det är ingen absolut favorit men någon hör i alla fall till.
Skönt för dig att få sova ordentligt.

Önskar en bra arbetsnatt och gärna en lite lugnare sådan.

Kram

Ditte sa...

Förstår att ni har mycket och tur att du är så rutinerad.
Skönt att du kunnat sova idag. Ute missade du inte direkt något .
Önskar dig en lugnare natt.
Ja, boken minns jag också.
Kram

Anki sa...

Såg att det såldes semlor redan före jul - lite maskerade med saffranssmak. fusk tycker jag, men alla får göra som de vill :)
Hoppas natten varit lugn och att du kan sova gott denna regniga fredag (regnig här hos mig i Finspång i alla fall )
Kram

LillaSyster sa...

Anne Frank är en bok man bär med sig hela livet. Ojdå så stressig natt för dig och stackars de som mådde dåligt. Ang restaurangerna "vinner" nog Papis grill och restaurang Iberico. Trevlig helg!