torsdag 1 juni 2023

Home sweet home

Fick en liten suddig hälsning från "Killen" igår när jag låg i min "sjukbädd", min man var där för att tillsammans med fotbollsintresserade systerdotter med familj se nån match på TV. 

Jag spenderade natten på Huddinge sjh, men tyvärr hade jag en stökig rumskompis, och lite ont i huvudet efter operationen, så det blev inte mycket sömn i natt.
Men en god frukost fick jag, sen kom min läkare upp och berättade lite om operationen, som inte var svår, men lite "pillrig", tror jag det när de ska skjuta in en sån liten slang i snäckan som inte är större än en lillfingernagel! Två timmar tog operationen. Idag var det dags för röntgen av implantatet, anar att det är bra att ha en bild över hur Ci-implantatet med sina elektroder nu ser ut. 
Utsikten från mitt fönster på öra-näsa-hals avdelningen. 
Efter röntgen så var det dags att gå hem. Jag beställde en Bolt och kom smidigt hem vid lunchtid. Nu ska jag bara få hem lite mer smärtlindring som äntligen kommit på e-recept, så klarar jag natten. Har mindre ont denna gång, det beror på att det var ett mindre ingrepp, processorn sitter ju redan på plats med magnet och allt.



 

9 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Underbart att du är där du vill vara igen, nu med allt fit for fight när du har rehabiliterats den tid som krävs.

Grattis!
Kram

znogge sa...

Så skönt att du redan är hemma igen! Hoppas nu att återhämtningen går planenligt och att du inte har alltför ont!

Kram och krya på!

Guldkryckan sa...

Skönt att vara hemma igen efter en operation, så fint att det gick så snabbt om man bortser från att det ställdes in första dagen, du slapp vänta längre iallafall, toppen ju.

Ha det nu så bra du kan och hoppas inte smärtan är alltför tuff.

Kram.

BP sa...

Bra jobbat och välkommen hem! Måste säga att ditt bandage ser ut som ett pannband. Okej, i fel färg, men om du vill gå ut "bland folk" kan du alltid "kamouflera" bandaget med pann-/svettbandet.
Skönt att höra att du har mindre ont den här gången, sååååå skönt! Vila upp dig nu och njut av solen på din balkong:-)

Anna i Portugal sa...

Vad skönt att du nu är hemma igen. Hoppas du får sova gott i egen säng och med smärtstillande och ljud du är van vid.

Geddfish ♥ sa...

Grattis, till en, som jag förmodar, lyckad operation! Nu hoppas vi att det håller.
Frukostarna på sjukhus är magnifika.
Hoppas du får sova gott i natt.
Stökiga rumskompisar är jobbigt, jag hade en nyopererad som skrek "jag dör" hela natten, jag höll på att bli tokig.
Kram!

Paula sa...

Vad år en Bolt??? Låter som en krigsmaskin...Nu ska du se och HÖRA! Kram

Ditte sa...

Fint att du är hemma igen och att operationen gått bra. Synd att det blev en orolig natt så hoppas nu att den hemma blir lugnare och att du fått god smärtlindring som kan fungera.
En rejäl och lång operation och med "små ytor" att jobba på.
Skönt att du har mindre ont denna gång och att det förblir så.
(Men visst borde du fått en sjuktransport hem.)
Många tankar.
Varm kram

Paula sa...

Då fick du grönt ljus nu, allt ser okej ut, bara att vänta på att hörseln ska låta finemang och värken släppa! Hur lång tid tar det? En vecka innan du märker skillnad på hörseln? Varm krya-kram!