måndag 5 februari 2024

QX-galan!

Efter nattjobbet och lite sömn så piffade jag till mej för kvällens event. Egentligen ska jag jobba i natt, men har bytt bort denna natt då jag fick erbjudande av min schlagerkompis att följa med på QX-galan som hon har fått biljetter till. Klart jag ville följa med!
Vi började med middag på Villa Godthem på Djurgården.
Det blev rödingsplankan för mej, väldigt god!
Sen var det dags att mingla med kändisarna på röda mattan på Cirkus!
Jag fick en pratstund med Sofia Wistam, vars mamma jag har kontakt med via messenger, då hon också har fått ett CI-implantat nästan samtidigt som mej, så vi skickade en hälsning till henne via Sofia!
Min schlagerkompis fick med Pernilla på bild.
Benjamin var också där, han var snabb iväg, så vi hann inte med nån selfie med honom.
Men ICA-Magnus och hans man ville gärna vara med på en selfie, de sa åt mej att höja kameran ,så dubbelhakorna inte kom med,haha!!
Vi stötte på Samir och Viktor, som inte gick vidare i lördags, jag sa på skoj när min kompis ville ta en selfie med dem att nej, de kom ju sist, de vill vi inte ha nån selfie med, men de bara skrattade och ställde så glatt upp på bild och sa att de skulle komma tillbaka till melodifestivalen nästa år!
Tone har också varit med i Melodifestivalen...
Killarna på TV4...
Eva Dahlgren, Ewa Attling, och minsann är det inte en fotbollstjej där också...Caroline Seger, och hennes sambo Olivia som också spelar fotboll!
Här har vi snickaren Björn som numera heter Lee.
Maria Sur från Ukraina tävlar i nästa deltävling i Göteborg.
Tjusiga Anja Pärson stötte vi på vid garderoben. ( måste komma ihåg att se Mästarnas Mästare på svtplay)
Min kompis höll sig framme, här med Darin....
...och här med partiledaren Magdalena Andersson...
Till slut var det dags för själva tillställningen...
Det var sång och musik och det delades ut priser. En av kvällens överraskningar var Finlands Käärijä som sjöng sin låt från ESC 2023, Cha cha cha!
Underbart var också att se tre programledare från ESC i Sverige genom tiderna! Karin Falck från 1975, Lill Lindfors från 1985 och Petra Mede från 2013 (och 2016)..och även i år leder Petra ESC i Malmö.
En tre timmar lång gala som avslutades med att Måns Zelmerlöw sjöng "Love is in the air". QX-galan sänds i TV längre fram i februari.

Vilken galen helt fantastisk kväll vi fick, skönt att kunna beställa en Bolt -taxi hem till ett rimligt pris. Nu är jag så uppe i varv, så jag undrar om jag kan sova?
 

11 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Hoppas att du kunde sova Susjos! Tack för en härlig tillställning via dig. Ni är för härligt galna ni båda, din kompis och du! 💗

Tack för att du gjorde även mig delaktig!
KRAM

LillaSyster sa...

Oj vad många kändisar ni träffade, förstår att det var svårt att varva ner =) Ha en bra dag!

Znogge sa...

Wow, vilken härlig kväll det blev för er! Förstår mer än väl att du nappade på erbjudandet att hänga med. Hoppas det blev lite nattsömn i alla fall men det kan vara svårt att varva ner efter en sådan kväll.

Kram och god tisdag!

Guldkryckan sa...

Jösses va mycket kändisar, kul.
Förstår att det är svårt att varva ner efter en helkväll, absolut.

Ha nu en fin tisdag. 🙏

Hanneles bokparadis sa...

Trevligt att du fick byta jobbpass 🙂

BP sa...

WOW, WOW, WOW!!! Har sett trailers för QX galan och la den på minnet. Brukar titta. Och nu får jag en helt fantastisk aptitretare. TUSEN TACK!!!
Och för en gångs skull kände jag igen de flesta personerna som du hade fotat. Vilket jobb du gjort!
Älskade bilden med Dahlgren, Attling, Seger och Schough. Så snyggt klädda de var.
Måns och Pernilla har det dock gått inflation i om jag får säga så.

Klimakteriehäxan sa...

Oj vilket schlagerkalas ... undrar varför Benjamin Ingrosso (som jag tycker om) har slutat tvätta håret?

Kina sa...

Men gud vad kul! Du är med om så mycket! Det där är verkligen min favorit-gala! Kommer på fredag eller lördag på TV.
Fick ett gott skratt åt klimakterihäxans kommentar. Det är nämligen en fundering jag också har haft. Och jag tycker ju också om pojken!

Annika sa...

Men du, vad KUL det var att se dessa bilder! WOOOW!! Så många kul selfies med kändisar. Attans vad roligt.
Vilken gala. DEN hade jag gärna gått på.
Måste ha varit världens drag där!
TACK för denne bomb med kändisar. Kändes nästan som om jag var där!
Kramar!!

Ditte sa...

Åh!!! Så roligt! Läste ditt inlägg i morse men hann då inte kommentera. Sicken fest! Ska titta den 12februari när galan sänds. Brukar alltid se den och här kan en ju bara tala om extra av allt. Vilken upplevelse att få vara med.
Så härligt att se bilderna och givetvis ska jag titta efter er när programmet sänds.
Hade gärna varit här. Annat än "mesiga" mellotävlingar. Fniss! Men här är det ju på en helt annan nivå-
Så himla läckert mer Karin Falck, Petra Mede och Lill Lindfors. Verkliga proffs. Så himla roligt att Petra Mede och Malin Åkerman ska leda finalen i mello från Malmö-
Vad gäller familjen Wahlgren kan jag avstå dem, ja utom Benjamin förstås. Förstår att det var svårt att komma ner i varv när du kom hem. Du kunde ju ha ringt mig. ....
Varm kram och tack för att du delade med dig.

Anna i Portugal sa...

Förstår det var en häftig upplevelse för er!