söndag 4 februari 2024

Skyltsöndag och Hoppa på tåget

 

Idag var det inte lätt att gå nere vid Brunnsviken, trots mina kängor med dubbar! Hujedamej!

BP:s skyltsöndag, och jag börjar med denna skylt, som också får vara med i Åkes "Hoppa på tåget". Ordet igår var  : Fru Fortuna. På wikipedia så står detta: 
Fortuna eller Fors Fortuna är slumpens och lyckans gudinna i romersk mytologi och motsvaras av grekernas Tyche. Hon kan sägas vara ett slags personifikation av ödet i betydelsen händelsernas gång. Hon benämns ofta "Fru Fortuna".

Nog kan man säga att det är slumpen att jag får handla med seniorrabatt redan i år, jag och min man delar ju på "stammiskortet" på ICA, och i år fyller ju min man "senior", men inte jag!


Denna skylt visar tips på de väldigt goda vegetariska frysrätterna från Felix som passar perfekt att äta mellan nattpassen!
En rolig skylt från nätet!


Mer skoj från nätet...

Lite mer information om Koppartälten i Hagaparken, kanske går det att förstora bilden?

Och här lite text om Haga Slott som skymtar där i bakgrunden, där Kronprinsessan med familj bor.

I natt ska jag jobba igen, men har bytt bort måndagnatten, för i morgon kväll ska jag ut på festligheter igen!




9 kommentarer:

LillaSyster sa...

Du har verkligen mycket festligheter runt dig på alla veckans dagar - helt rätt fortsätt så ! =)
Hjälper knappt med dubb på skorna då det ser ut sådär. Ha nu en bra natt på jobbet.

BP sa...

Smart att dela seniorkortet med maken. Visste inte ens att man kunde göra det. Och fick din man inte det där roliga utskicket som jag la upp, det där om ens matvanor och inköp hos ICA? Hoppas ni fick det, för det var riktigt roligt:-)
Dessa Felix rätter har jag inte sett. De ska jag kolla upp nästa gång jag är hos den lokala ICA. Hur smidigt som helst ju, och prisvärt!

Mello och ESC är som fotbollsmästerskap - de förbrödrar och försystrar, helt klart. Å helt rätt låt vann igår.

Älskar bilden med fåglarna - hahaha:-)

Sedan tycker jag att det är att ta i att kalla Haga slottet Palace. Alltså jämfört med till exempel Buckingham Palace så...

Nu önskar jag dig en dräglig natt och en rolig dag imorgon. Och innan jag glömmer det - tusen tack för länken och din fina Skyltsöndag:-)

Äventyret framtiden sa...

Milda Matilda, där gäller det att hålla tungan rätt i mun och fötterna på jorden. Halt är nog bara förnamnet eller hur?
Bra skyltat och komponerat med Hoppa på tåget. Det kallar jag flax att få hänga med på din seniorfyllda makes fördelar. Bravo!
Ja, man kan ju inte ta fel på vem som är mannen på fågelbilden, haha...

Kram!

Ditte sa...

Snyggt skyltat! Och varierat! Kul också att läsa dina svar på frågorna.
Fågelbilden fastnade jag extra för.
Ja, detta med seniorrabatt är inte att förringa. Så stora summor blir det ju inte men även det lilla är ju tacksamt.
Oj, så halt vid Brunnsviken. Här var det halt förra veckan vid Årstaviken men nu är det helt ok. Bra så. Lätt att halka är det ju när det är så här isigt. Varför inte sanda.
Smart och fint att du kunde byta bort ett jobbpass för inte vill en missa roligheter.
Trevlig kväll.
Kram

Znogge sa...

Oj, det såg verkligen gräsligt halt ut där! Tur du hade rätt skor på dig.
Även jag åker snålskjuts på min man och får handla billigare :D
Så trevligt att fler festligheter väntas. Önskar en bra arbetsnatt nu!

Kram

Klimakteriehäxan sa...

Den där gångvägen ... jag skulle ha vänt om och gått hem igen!

Guldkryckan sa...

Frugan har ju också seniorrabatter lite varstans, gratis hemleverans från Coop tex utan att behöva handla så mycket, tacksamt.
Frysrätter har vi alltid i frysen, tror vi provat även dessa om jag inte minns fel.

Ha nu en bra dag. 🙏🌹

Paula sa...

Så fint att ni kan får seniorrabatt, läste idag om att matpriserna åter rusat i höjden i början av detta år! Jag har inte testat de här bowlen i frysdisken, har inte sett dem här på Willys så jag ska kika på Hemköp i stan. Har ni platsbiljetter till själva Mellonfinalen i Malmö, var det inte ståplatser ni hade ifjol?
Kram från pörtet

Åke sa...

Vad trevligt att du är med på Tåget :) ja det här med ICA kort o så... blir man påmind ja om någon ålder ja...