torsdag 27 augusti 2009

Norrköping,Uppsala,Sandviken!

Vilka fantastiska dagar jag har haft i Norrköping! En hel del för oss barnmorskor vad gäller den fertila kvinnan ,aborter,förlossning och även lite praktisk träning vid komplicerad förlossning. Jättespännande! Och så bra arrangerat allt har varit med hotell,god mat och trevliga kvällsaktiviteter! Även delfinshow på Kolmården blev det! Helt fantastiskt! Och avslutades igår kväll med en stor bankettmiddag,innan vi trötta efter tre intensiva dagar kom hem igen mitt i natten. PUH!
Kongressbyggnaden Louis De Geer,låg så här fint vid Motala Ström.


Med pappa vet jag inte mycket mer,men han kommer snart närmare mej för bedömning på Akademiska Sjh i Uppsala. Han är vid gott mod ändock. :) Men en oro finns där.
Ja,det är mycket nu,fick just veta att städerna är klara inför nästa års melodifestival,och ni som följt min blogg vet att jag åker ut i landet till en av deltävlingsstäderna varje år. Nästa år firar jag och väninnan 5 års jubileum med vår lilla resa. Städerna vi har att välja mellan är :Örnsköldsvik (där har vi redan varit) Göteborg,Malmö och lilla Sandviken. Roligast är att åka till en mindre ort,där märks Melodifestivalen mer. Nu är ju Sandviken ingen ny ort för mig...gick gymnasiet där,men men,det var ju några år sedan! Sagt och gjort, det får bli Sandviken i alla fall! Nu har jag bokat hotellrum :)
...Och inatt ska jag jobba igen....

3 kommentarer:

Mina ord - min vardag sa...

Hoppas din helg blir bra kram

Storarvid sa...

Alltid bra att kuna tanka in nya kunskaper i det man arbetar med. Det du gör har ju rätt stort ansvar.
Hoppas det blir bra med din pappa, som du beskriver så är han ju ändå vid relativt gott mod, det kommer man ofta långt med.
Angående melodifestivalen, hade dom inte det här i Linköping, i Cloetta Center förra året? Du kanske hamnar här i Linköping någon melodifestival framöver. Då ska jag dra igång kaffepannan :-)

Anni sa...

Hur tränar man på komplicerad förlossning? Rent praktiskt?

Jag känner mig färdigtränad efter tre försök. Den fjärde (eller den andra i ordningen) var väl inte komplicerad - men det var för att den var ett forskningsprojekt...

Jisses, vad man står ut med för att få de där fina avkommorna!