onsdag 26 januari 2011

Skymning


Visst var det en trätratt som man lyssnar på hjärtljuden med på förra inlägget ! Eller barnmorskestetoskop,som det visst också kallas. De finns på jobbet fortfarande,och vi använder den,fast inte i så stor utsträckning dock.
När jag tog min barnmorskeexamen så fick vi alla en trätratt,antingen med blått eller rosa band,och när vi fick den så sas det att det första barn som jag skulle förlösa skulle alltså vara en flicka! Minns inte om det stämde,men man hade ju 50% chans,haha!
Idag när jag vaknade efter mitt andra nattpass,så var det fortfarande lite ljust ute,solen höll precis på att gå ner. Visst är det vackert! Nu är jag ledig ett par dagar innan helgpassen börjar. Och full agenda som vanligt....i morgon frissan och sen Stadsteatern! KUL!

5 kommentarer:

Anna sa...

Ja en härlig kall dag!
Har du jobbat natt länge? funderar på och göra de men vet inte om jag fixar de för de är ganska lugnt där jag jobbar så man kanske blir trött i stället.
Kram

Anne-Lie sa...

Njut av dina lediga dagar! Jag kommer njuta av min helg som kommer tillbringas i 08-land men det återkommer jag till;-))

4U2 sa...

Men, att du inte skrev ner! (ler) Visst är det fint med rosa himmel.

Eva sa...

Skönt med lite ledigt nu - passa på och njut!

Kram Eva

Mitt bästa jag sa...

Jodå den tratten har man känt på sin mage :)