tisdag 27 september 2011

Falun tur och retur

Pappa fyller 77 år på torsdag. Jag är ledig idag,så vad passade bättre än att ta en biltur upp till Falun med min syster och gratulera? Dagen var underbart vacker,och vi fick en fantastisk dag! Är lyckligt varm i hjärtat då min älskade brors flickor kom och hälsade på! De följde med upp till sin farmors grav där vi planterade kärleksört, och se vilken fin fjäril som förgyllde blommorna på Plantagen när jag köpte dem :) Firat pappas födelsedag med smörgåstårta och cider! Liite mycket bilkörning idag typ 44 mil, så nu är jag trött. Och lite orolig över att gå upp väldigt tidigt imorgon (nattmänniska som jag är!). I morgon stundar en dag för oss handledare på jobbet för barnmorskestuderande. Vi ska åka båt till Utö! Tjoho!!

6 kommentarer:

Mallan sa...

Fint med en kärleksört på hennes grav, det blev hon säkert glad över :-)

Sus sa...

Fjärilen var nog farmodern =) Hon liksom valde blommorna själv.

Suzan sa...

men åhhh... gott!!

helga sa...

Men så gulliga ni är - din pappa blev säkert jätteglad!

Mina dagar sa...

Åh, vad din pappa måste ha uppskattat att ni förgyllde hanns dag!

Så kul att få se bilder från Yasuragi:)
Jag har varit där några gånger och det är verkligen en harmoni och ro för själen.
Men jag hade inte ett så lyxigt rum med bubbel;) Men så hade jag ju inte 20årig bröllopsdag heller hihi...
GRATTIS till er båda!!!!
Ni var såååå fina på bröllopskorten!

Kram Eva

Petra sa...

Åh vad underbart att få åka och träffas så.
Ha en fin kväll.
Kram