lördag 9 februari 2013

Barnmorskeprotest,släktmiddag och mello


Har ni läst artikeln i DN idag " Så här kan vi inte ha det längre, som handlar om min och alla andra barnmorskor och undersköterskors situation på förlossningen och eftervård i Stockholm just nu och oron då det är babyboom på gång under våren? Ni som läser min blogg vet vilka slitnätter jag brukar sucka om...och ja gär inte ensam, alla kliniker i Stockholm lider av personalbrist och brist på rum. Mycket har ju med pengar och göra. Mina ord från en tuff natt finns också med i dagens artikel, tillsammans med flera andras upplevelser bland andra kollegor i länet.
Nu rullar vi igång bollen,så får vi se vad som händer! Men idag är det lördag och en middag är planerad för yngsta sonen som har stora planer..som jag ska berätta om lite senare! Så nu kom precis våra gäster...då kan jag ju inte sitta här! Och ja...kl 20 är det dags för mello igen. Lite svårare att tippa segrarna ikväll. Favoriter är Sean Banan och Anton- de går väl vidare. Andra chansen Louise och han Caan kanske? Men min röst går till tjejerna ikväll i SHW-Pernilla,Hanna och Jenny! Hoppas Hoppas att de går vidare!!!

7 kommentarer:

Fru Venus sa...

Jag hoppas verkligen att din/er arbetssituation ordnar upp sig!

BP sa...

Hoppas att er protest leder till en förbättring av er arbetssituation!
Mellon ja... Halvlyssnade på 7 av de åtta bidragen. Sedan fick jag blå skärm. Å blå skärm betyder att datorn inte gillar det jag håller på med. Maken tyckte att datorn var en förnuftig kille;-)

PS. Sean Banan - herregud så larvigt. Å dina housewives - kunde dom sjunga;-)

JaanaM. sa...

Såg några barnmorskor i morgon-TV:n. Och blir ju så upprörd! Att det ska vara så sjukt att inte hinna ta hand om blivande mammor.

Missade mello igår... :( Men var ju hos en trevlig vän igår så det gjorde inte så mycket..... Nu ska jag försöka piggna på mig till 14.30... DÅ SYNS VI!

Hovdamen sa...

Jo, jag har sett lite på tv. Förstår att det är tufft.

Vi skippade mellon. Tittade på en film istället. Jag tycker nästan det blir för mycket med alla delfinaler.

Shamrock sa...

Får se om det händer något nu då? Man kan ju alltid hoppas

Helga sa...

Man måste säga ifrån när saker och ting går föör långt!!! Bra - ryt på...

Silverglitter sa...

Jag läste artikeln, och just din citerade text gjorde att den verkligen fastnade i medvetandet. Jag hoppas att någon tar ansvar "där uppe" så att ni får en drägligare arbetsmiljö!