torsdag 20 juni 2013

En dag i Falun

 Åt fantastiskt goda musslor igår på restaurang Hammars i Falun, en liten tur till ett öde Bishops Arms blev det också innan hotellsängen kallade. Vaknade redan halv fem i morse, men somnade om en stund innan frukost, som tur var! Dagen tillbringades hos pappa, där jag förgyllde hans rum med lite midsommarblommor. Jag bjöd honom på svenska jordgubbar och whisky förstås. En klippning med rakning ingick också i dagens bestyr innan jag och min man tittade till mammas grav. Sen var det dags att köra hemåt igen efter att ha besökt McDonalds för en sen lunch. Jag somnade förstås som en stock i bilen. Sent omsider kom vi hem och njöt av makrillfilé som jag hade glömt att vi hade hemma från Linas Matkasse i förra veckan. Maja njuter i buskarna av sommaren, och jag somnade igen i soffan! Så nu sitter jag här och är pigg ! Både jag och min man har en hel helg på våra jobb framför oss, han kör 12 timmars dagpass hela helgen, medan jag gör mina timmar på natten. Det blir bra med storhelgs tillägget i semesterkassan.
Trevlig Midsommar på er!





4 kommentarer:

Anna sa...

Ni verkar ha haft ett bra dygn i Falun. :) Va härligt!
Jag jobbar också hela midsommarhelgen men jag ser det lite som du, ett bra tillskott i semesterkassan. :)

Home2tiny sa...

Kikar in o önskar dig en fin midsommar trots jobb. Kramisar till dig vännen. Tina

Anonym sa...

Glad midsommar!

Öbon

BP sa...

Inte helt fel med dem lyxen i Falun! Tycker ni njuter mycket tillsammans trots att ni jobbar hårt! Ni hittar alltid några guldkorn. Kul!