måndag 12 augusti 2013

Belgobar och middagsgäster

 Idag mötte jag upp min schlagerväninna i stan som just landat på Arlanda, hon ser till att göra fina pengar som barnmorska i Norge på sina lediga helger...vi åt lunch på Belgobaren, där har de god belgisk öl i massor och en massa musslor! Sen skyndade jag mej hem för att förbereda middag för syster och systerson...ja veckan är så uppbokad att det fick bli ikväll. Men med en halvfärdig potatisgratäng så gick det fort att göra köttfärsbiffar med fetaost till den och en kladdkaka till efterrätt! Sonen fixade en smarrig sallad. Nu har jag semester från jympan, det kändes nästan lite konstigt att inte åka till F&S ikväll, men också skönt, jag behöver ett uppehåll, börjar fundera på ny musik till höstpasset och ladda om batterierna! Men har inte riktigt ännu förstått att jag faktiskt har semester!?

8 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Ibland behöver man paus även från träningen. Själv är jag i det läget där jag önskar trappa upp den efter lite latare dagar.

Ama de casa sa...

Åh! Belgobaren hör till mina favoriter. Vi var där med ett par kompisar innan vi åkte hit till USA.

Tyvärr hade dom just då slut på Leffe Blonde...
:-)

Rantamor sa...

Ha nu en underbar semester och NJUUUUT av din efterlängtade ledighet.

Kram Rantamor.

Anni sa...

Musslor är underbart, men jag kommer aldrig att fatta varför man ska ha pommes frites till - tokiga belgare!
Hoppas nu att du snart kommer in i semesterkänslan och att du njuter ordentligt av dina välbehövda veckor. Ha, det vet jag ju att du gör!

fialia sa...

Det tar ett tag att varva ner, man borde ha en nervarvningsvecka innan själva semestern börjar av arbetsgivaren, hehehe
ha de Fia

Veronica sa...

:) Mys!

Veronica sa...

:) Mys!

BP sa...

Alltså - 1000 tack för tipset om Belgobaren! Älskar musslor, ja öl också såklart!
Japp du har semester, bara att gilla läget ;-)