tisdag 14 april 2015

Roslagens famn

För mej blev det premiär turen ut till stugan idag. Hade fått lite tips på jobb som skulle göras av svägerskan,så jag satte igång att frosta av frysen och städade kylskåpet. Inte speciellt varmt idag ska tilläggas...brrr

Mössen gillar helt klart zig-zag bättre än salmiak!

Tyvärr fanns inget vatten i huset, som tur var hade vi med oss 10 liter som gick åt!

Ställde ut utemöblerna, men att sitta ute var inte att tänka på. +8 grader räcker inte.

Det blev en kaffe inne i stugan,värmde gott!
Vi hade tur ,för regnet kom på vägen hem, jag somnade såklart i bilen. Ikväll blev det "Jordskott" för mej på svtplay. Nu bör jag gå och sova. Imorgon stundar lunchdate med kollegor!
Inlägg 40 av blogg100!

7 kommentarer:

BP sa...

Nja, tjejen, det där hade jaf nog bara klarat av med gummihandskar och dunjacka samt låmgkallingar (som jag inte ens har) om man säger så;-)

TGI:s luncher är sådär. Föreslår Paparazzi på Rådmansgatan

http://www.restaurangpaparazzi.se/index.php/dagens-lunchratter - mitt nya favo ställe efter flytten.

Men gud så mycket jag saknar l*Incontro http://www.cafekartan.se/0400206/L%C2%B4Incontro .

Ama de casa sa...

Åh vad fint ni har det där ute! Rena rama idyllen... Hoppas att det kommer lite mer värme snart, bara :-)

Susanne ❤️ sa...

Men vad fint ni har det och vilken härlig skärgårdsmiljö :)
Såg att du var på värmdö ..där ute bor jag ..

Kram Sanna

Ama de casa sa...

sv: Nej, bilarna hittade vi i USA. För jobbigt att få hem dom... Fortsätter att köra japanskt ett tag till :-)

Anne-Lie sa...

Kan tänka mig att det ändå känns gott att öppna upp stugan även om det finns spår av objudna gäster!

cissi sa...

Jag ska också se ikapp Jordskott på Svtplay, får se om jag orkar ikväll?

Eva sa...

Ändå mysigt att "våra" i stugan även om det inte är så varmt. Det lovar gott inför vår och sommar.

Kram!