söndag 27 september 2015

Skyltsöndag

Denna skyltsöndag får bli jobbrelaterat!


Say no more...

...eh??!

Avslutar med två svartvita bilder från Hofors, där jag bodde ett par år under min tonårstid. Biografen Palladium finns inte kvar, men minns den tydligt! Många filmer hann jag med där,bl.a den värsta jag sett : "Exorcisten", bara 14 år gammal var jag, och mamma fick sova i mitt rum den natten! Minns också att jag såg "Hajen" där och "Blåsningen" med Robert Redford och Paul Newman! Liksom "Go dag yxskaft?" med Barbra Streisand och Ryan O Neal...

Ett skyltfönster i Hofors för länge sedan...!!!
Tackar BP för denna roliga utmaning på söndagar! I natt får ni inte missa blodmånen och supermånen! Vi ska minsann försöka hinna med att se den på jobbet!!

6 kommentarer:

Comsi comsa sa...



Ha ha ha, för akutvägen.... :))))

Bra skyltar...

Kramen ♥

Geddfish ♥ sa...

Vilka underfundiga och roliga skyltar, en del riktigt anrika gamla godingar!
Skoj att se.
Ha det gott inatt och glo på blodmånen!

Susanne ❤️ sa...

Underbara skyltar och sanna !!! Hoppas du får en underbar kväll och att ni hinner se månen själv kommer jag somna smartphone missa allt 😕 Ta massa bilder om du ser den
Puss och kram

BP sa...

Alltså det här är nog den bästa skyltningen du lagt upp - ever. Å det säger då verkligen inte så lite, då alla dina skyltsöndagar är toppen:-)

Älskar din blanding av "aktuella" och gamla skyltar. Suveränt tänkt! Min favo är såklart Akutvägen till personalgymmet och rättspskyet. Ja, vilken ska jag ta där då:-) Visst börjar du se skyltar överallt nu du också;-)

Palladium skylten är riktigt kultig. Det fanns väl ett Palladium i 08 också eller?! Å korsetter ja... Borde kanske söka upp den affären - nu alltså;-)

Tusen tack för en toppen skyltning och länken:-)

Ama de casa sa...

Skyltarna är roliga, men visst sätter man skrattet i halsen...

Haha! Jag lyckades också ta mig in på Exorcisten som 14-åring. Men jag sov i mammas säng minst en hel vecka efteråt, och har sen dess lärt mig att skräckfilmer ska jag INTE titta på.
:-)

znogge sa...

Ja, det finns mycket gott att säga om den svenska sjukvården men det finns en baksida av den också...