fredag 27 november 2015

Birka Paradise

Lycklig blev jag när de hade Eurovision show igår kväll på båten!



Dj Gloria är över 70 år gammal och höll i discot på våning 10, där tillbringade jag mestadels kvällen,och fick dansa till både Earth Wind and Fires "September  och Boney M:s "Daddy Cool, såå roligt!

Jag ber om ursäkt, räkmackan såg helt underbar ut innan jag satte tänderna i den! (frukosten idag vid 11-tiden..sov kanske fem timmar i natt)

...men se vad lite smink och "clear-eyes" kan göra!

I en monter beskrevs smörgåsbordet, som vi aldrig provade.

Idag var det dags för musik-quiz, vi vann inte, men jag tog året då Johnny Logan vann med "Hold me now"..! Kan du det Ama?

Den doftade gott, så nu är  julklapparna inköpta till söner, make och systerson! Ingen av dem läser min blogg, tror jag?

Juldekorationerna hade kommit till Birka också!

De här är inga dekorationer..


Inte lika trångt i baren idag...

Abba showen blev lite suddig!

Liksom granen vid Skeppsbron..

Tack för en trevlig kryssning Birka Paradise för denna gång. Tanken var att vi skulle åka med Cinderella, där det var Vinylkryssning, men det var fullbokat!

PS. De vackra färgglada faten hemma hos kollegan är ju från Mateus, handgjorda och så vackra! DS

12 kommentarer:

BP sa...

Skrattade mig genom hela inlägget faktiskt! Du har verkligen "Det" om man säger så:-)
En natt OCH dag helt i din smak ser jag. Är förvåna över att du lyckades ta så fina bilder ändå - ooooopps - Hick;-)
Å Boney M:s Daddy Cool känner till och med jag igen. Love it!

Å frukosten ser ut som (uppspydda) räkor. Å eftersom jag är allergisk mot just räkor så... förstår jag bilden;-)

Åsså konstaterar jag glatt att det är inte bara jag som kör med "Clear Eyes".

Ni har med andra ord haft en toppen kryssning - hick:-))))

BP sa...

Svar: Hahaha! Föstår att du kommer att sova ovaggad ikväll. MEN Birka cruisen var ju en perfekt uppladdning inför ESC äventyret:-))))))

Comsi comsa sa...


Det verkar som ni haft kul och det
var ju meningen. :)
F.d räkmackan var i en bedrövlig skick, ha ha ha...
Tur man inte kunde zooma in
räkmacka, ler stort. :))))

Är du vaken fortfarande? Ser att du spelat... :)
Nattkram ❤

Hovdamen sa...

Det var kul men tröttsamt 😉 att kryssa. Sjösjukan slog till rejält på mig på lördagen när vi var iväg.

Kram

TantGlad sa...

Så mysig resa och fina bilder.
Ha en jättefin lördag nu!

Kramkram

Ama de casa sa...

Men så PERFEKT!!! Både Eurovision OCH ABBA? Kan det BLI bättre? :-)

Klart jag vet att Johnny vann 1987 med Hold me now!

(Okej då. Jag erkänner. Jag är usel på årtal, men jag kan googla ;-) )

Ama de casa sa...

Och sen undrar jag hur fasen du kan se så pigg och alert ut efter en sån kväll...
:-)

Ditte sa...

Vad härligt! Jag anade att det skulle bli bra.
Full fart på det mesta kan jag anta. Tyvärr var inte gloria där när vi åkte nu, men nästa gång så...Och lite mer fart är dte ju på torsdagar. Helt klart.
Jag tycker du ser riktigt pigg ut, men nästa gång rekommenderar jag "champagnefrukosten".
Trevlig lördag och kanske läge att vila in formen.
Kram och ett stort leende!

Ami sa...

Jag måste säga att du ser oförskämt pigg och fräsch ut efter så några timmars sömn :)
Förstår att ni har haft en jättetrevlig kryssning!
Kram

Anni sa...

Eurovision på Birka istället för Vinyl på Cinderella - det var väl ett bra byte!
Just nu är jag grymt sugen på ett gott smörgåsbord eller en maffig räkmacka, längtar inte alls efter julmat ... fast vi åt skagenröra igår kväll, jag insåg att det nog var lätt att svälja för sonen som blev väldigt glad. Just nu är han vägg i vägg med ditt jobb för tredje dagen i rad. Puh och suck.

JaanaM. sa...

Så kul att få läsa om din kryssning!! Verkar ju ha varit lyckad.

Susanne sa...

Ser ut som om ni haft en toppenkryssning.