fredag 29 april 2016

Jobb,sömn och citronkaka


En bra natt på jobbet då vi hjälpte en flicka på 4488g till världen! Nu var det dags med en ännu en ny bm.student ...
Lite trött efter anspänningen hos veterinären...
 ( Maja trivs inte i sin tratt på huvudet,och i morse fick jag ta av den en stund så hon kunde dricka vatten -hon var så törstig- och äta lite, och göra sina behov i kattlådan, för det var svårt att komma till skott i lilla lådan med tratt och allt , men sen var det snabbt på med tratten igen, för hon ville nafsa på dränet direkt!)
...och en hel natts jobb var jag i morse, så jag somnade gott när jag kom hem, men vaknande redan vid 14-tiden. Har i alla fall hunnit med att baka en citronkaka som jag såg ett recept på, på facebook! I morgon ska vi äntligen träffa äldsta sonen igen och hans flickvän, det blir alldeles för sällan!

11 kommentarer:

Comsi comsa sa...


Citronkakan kanske jag skall testa, mums...
Förstår Maja, vem vill gå med en tratt på huvudet? Inte jag iallafall. :D))
Hoppas hon snart kommer att slippa den och att hon inte blir biten någon fler gång.

Kvällskram på dig ❤

znogge sa...

Få djur uppskattar dumstruten men ibland har man inget val. Det finns ju uppblåsbara kragar men det kanske inte fungerar på katter...

Kram

Ami sa...

Stackars Maja! Jag minns när vår Storpudel opererat sig och gick med tratt. Det var som en stor lampskärm som han slog i och fastnade med överallt :(
Förstår det blir roligt att träffa sonen med flickvän igen!
Ha en trevlig helg!

Susanne sa...

Citronkakan ser så mumsig ut.
Ha en härlig fredag

Ama de casa sa...

Jahapp! Där kom ännu en (av få) olikheter oss emellan - jag bakar inte. Allt för att det ska vara lugn och ro här hemma. Jag blir sååå himla sur när saker och ting går fel och det gör det ALLTID när jag bakar :-)

Stackars Maja. Inte kul med dumstrut...

Mysigt att träffa sonen och hans tjej :-)

Susanne ❤️ sa...

Gott med citron kaka hoppas allt är bra med dig energirika underbara susjos
Jram

Susanne ❤️ sa...

Kram
Skulle det vara

BP sa...

Stackars Maja! Tycker verkligen synd om henne! Hur länge får hon gå med dumstruten?

Bra med en "lugn" natt på jobbet. Förstår att du var aningen disträ efter allt med Maja. Om du jobbar natt nu också så hoppas jag att den blir lika lugn!

Kul med besök av äldsta grabben hos dig. Har fortfarande inte lärt mig vilken av sönerna som är äldst - han som bor på Malta eller han i Sverige... Borde bättra mig;-)

PS. Som nattarbetande förväxlar man dagarna. Det gör man förresten som panschis också;-) Paraplysvamparna var gårdagens inlägg. Å idag sken solen å vi tog en AW eller nå't sån't ute i solen till och med. DS

Kolonilotta sa...

Men nej!!! Har hon tratt igen!
Det var väl förra året som hon fick den där konstiga bölden du tog bort?
Stackars Maja.
Det är minsann inte riskfritt att springa ute och busa om nätterna.
Kram till både dig och henne! ❤

P.s Citronkakan ser ju vansinnigt god ut! D.s

Geddfish ♥ sa...

Vilken stor bebis!
Duktiga ni att ordna så det blir som bäst.
Tur att det finns de som jobbar natt. Inget för mig.

Stackars Maja. Ingen vill väl gå med strut på huvudet.
Nu har jag foten i resväskan. Försöker vara på god fot med foten.
Kram ♥ Trevlig Valborg

Anni sa...

Den såg god ut! Synd att min äldste son inte gillar citron ... får baka när han inte är hemma ...

Krya på kissen!