söndag 3 juli 2016

Vista




Så var det dags att lämna Santa Barbara och köra söder ut idag, förbi Malibu och Santa Monica, genom Los Angeles (vi ska tillbaka dit) ner mot San Diego, men inte riktigt ända fram, vi har stannat i Vista där min kompis Lena bor med familj .


Jag var och hälsade på henne 1988 ( hon flyttade hit 1982, vi jobbade tillsammans som sjukvårdsbiträden när jag flyttade till Stockholm) denna Camaro har hon och hennes man kvar, som jag minns att vi åkte i när jag var här sist !


Lena och hennes man bjuder på en fantastisk gästfrihet, vi ska känna oss som hemma i huset, komma och gå som vi vill.


Det grillades underbara hamburgare ikväll...



Våra vänner sover i deras husbil inatt, jag har fått hela gymet som sovrum!!!
I morgon ska vi få se San Diego!

Posted using BlogPress from my iPhone

10 kommentarer:

BP sa...

Jättekul att du återförenas med din vän och att ni få sova där också. Vilken gästfrihet! Och riktiga hemlagade hamburgare i storlek XXL, precis som det ska vara i USA. Njut!

Ami sa...

Så roligt att träffa din vän igen efter alla dessa år! Och väldigt snällt av dem att upplåta sitt hem åt er :)
Kram

House and Garden by Bia sa...

Jag antar att du har det bra och roligt...
Trevlig vecka !!
Kramis bia

Comsi comsa sa...


I morgon är det ju 4 juli så då är det extra mycket jippon antar jag.... :D)

Kramar ♥

Kolonilotta sa...

Härligt att få vara med och fira deras nationaldag! :)
Hamburgarna såg ju riktigt smaskiga ut.
Och så bo i gymmet när abstinensen slår till... Toppen på alla sätt! :)
Ha det fortsatt riktigt fint!
Många kramar.

Kolonilotta sa...

Härligt att få vara med och fira deras nationaldag! :)
Hamburgarna såg ju riktigt smaskiga ut.
Och så bo i gymmet när abstinensen slår till... Toppen på alla sätt! :)
Ha det fortsatt riktigt fint!
Många kramar.

Anonym sa...

Oj, va kul att träffa gamla vänner! Gästvänlighet
är typiskt amerikanskt, tror jag. Vi har haft bekanta till
bekanta som slafat här, t.ex..
Att ha eget gym - det är inte dåligt. Vilka generöst stora burgare!
San Diego - here they come !!!! En härlig dag väntar.

Ruth i Virginia
(min dotterdotter bor i SD; älskar staden)

Ama de casa sa...

Haha! Gymmet?!??! Vilken klockren plats för dig :-)

Vilken otrolig gästfrihet dom visar, och så skoj med återföreningen :-)

Läser Ruths kommentar här ovanför, och kan intyga att hennes gästfrihet är det alls inget fel på - det bästa boendet man kan tänka sig i staterna och dessutom är hon en perfekt värdinna :-)

Ha det nu toppen i San Diego! :-)

FREEDOMtravel sa...

Ett gym går säkert utmärkt att sova i, men husbil är det mysigaste som finns! I natt sov vi i vår husbil, för första gången sedan vår Europa-resa, och jag vet inte när jag sovit så gott :) Ha det bra!

Ditte sa...

Vad roligt att ses igen efter så många år. Men en vän är en vän...
Och extra roligt att vara i San Dieg imorgon på nationaldagen och den amerikanska vet man ju varför den firas. ( Här gör vi ju inte det...)
San Diego är häftigt så njut av stan och ha det toppenbra.
Och så passande för dig att sova i ett gym, om nu träningslusten skulle falla in...