söndag 9 juli 2017

Landet och skyltsöndag

Har lite dåligt med skyltar denna söndag, men ser att min nya t-shirt kan vara en skylt va? Så här fint väder hade vi i fredags när vi kom upp till landet, efter att jag först hade sovit 4 timmar!

Lördagen bjöd också på sol, men det var under lördagen Maja var borta.

Frukosten kunde vi äta ute, ljuvligt!


Efter joggingpasset smakade det bra med en IPA, och denna bild tror jag platsar som skylt?

Maja är tillbaka och ligger vid min sida hela kvällen!

Även när jag klev upp ur fåtöljen så låg hon kvar.

På tomten plockade jag smultron och blåbär till frukostyoghurten i morse.

Maja vågade ut i dag på nya upptäcksfärder. Jag jagade iväg ännu en katt som smög sig in på tomten idag, så många katter ute här vid alla sommarstugor!

Idag höll hon sig nära huset, och jag försökte ha lite koll på henne.

Jag tog en långpromenad idag, hamnade vid Paddträsket som låg spegelblankt.

Maja i gott förvar i buren på väg hem igen.

Det blev pizza när vi kom hem ikväll.

Så var det skyltar ja....nån hade lite kul på jobbet med denna pyttelilla stol på mottagningen.


Resurstelefonen på jobbet har fått en ny text också, hihi!  BP tackar vi för dessa skyltsöndagar, fast idag var det lite skralt med skyltar här hos mej. 

6 kommentarer:

Ditte sa...

Jag är glad att jag fick lite semester på landet och med lite inbyggda skyltar i det hela.
Skönt att Maja är tillbaka och hoppas hon håller sig i närheten nu. Klart du blir orolig mär hon är borta.
Tycker du fått till bra skyltar och ilderna från landet är ju ockås skyltar. Skyltar för Roslagen.
Kram!

Susanne sa...

Ni ser ut att ha haft kalasväder på landet. Hemma Istanbul var det grått och trist.

BP sa...

I det här inlägget är det skyltar i varje bild om du förstår vad jag menar. Du skyltar med en härlig sommarstuga, fint väder (bättre än hos oss), en toppen frukost och en Maja som uppenbarligen trivs bäst hos dig. För att inte tala om IPAN (mums), pizzan och den söta barnstolen med ett roligt budskap samt slavtelefonen. Du kan det där med skyltar helt enkelt:-) Du tänker helt enkelt på skyltar hela veckan. Å du - det gör jag också:-) Arbetsskada kanske eller bloggskada;-)

Tusen tack för ett toppen skyltinlägg och länken:-)

Ama de casa sa...

Oj vad underbart fint och härligt ni har det där ute på landet! Skönt också att Maja vågar sig ut igen. Hoppas att dum-katterna håller sig på avstånd så hon får ro och slipper gömma sig för dom och som en följd av det även för dig.

Gillar skyltarna och det var verkligen inte skralt med dom :-)

Villa Frejas bokblogg sa...

Härliga dagar på landet.
Du lyckades ju riktigt bra med skyltarna :)

Ami sa...

Så fint ni har det ute på landen! Härligt att ni fick så fint väder också. Och såklart att lilla Maja kände sig trygg nära dig efter en hel dag borta!