måndag 26 mars 2018

Jubilarer

Sista natten på jobbet var det full fart som vanligt, var med när en flicka  såg dagens ljus med hjälp av sugklocka. På mitt flöde på facebook kom det upp minnen som hände året 2010, här får jag mottaga  diplom av självaste sjukhusdirektören, som hette Birger då, för 30 år i Landstingets tjänst. Det stämde inte riktigt, började redan 1979, men missade att anmäla mig!

Bättre sent än aldrig! 

Vi var ett gäng från kvinnokliniken som jubilerade!
Kan inte fatta att jag varit trogen landstinget så länge nu, nästa år blir det 40 år?! Får man gå i pension då? Haha!!
Jympapass, god mat , ett glas rött...nu njuter jag i soffan efter natthelgen.

5 kommentarer:

BP sa...

Vet inte hur du gör eller vilket hemligt recept du har, men du verkar då aldrig åldras:-) Magiskt!!!

Snart 40 år i landstingets tjänst, och då borde man väl få gå i pension;-) Positivt är ju att du kommer att få en rejäl pension också, förhoppningsvis alltså...

Å god mat och en vinare, ja, det är du väl värd efter en jobbarhelg. Ta i ordentligt;-)

Ama de casa sa...

Håller med BP - dom där bilderna kunde lika gärna ha varit tagna i går :-)

Lång och trogen tjänst, verkligen! Himla tur för landstinget att dom har dig :-)

Ha en skön ledig dag!

Ami sa...

Jag håller med de andra om att bilderna skulle kunna vara tagna i går :)
Men visst går tiden fort....nästan för fort ibland!
Kram

Ditte sa...

Verkligt lång och trogen tjänst! Härliga bilder och du är dig då lik. Månne är det F&S och ett aktivt liv som bidrar tll att hålla dig i dennna goda form. Och givetvis att ha roligt.
Kram!

Mias Mix sa...

40 år hos samma arbetsgivare är länge. Väldigt länge! Vilken tur för dem att de har dig!